Інтелектуальна еволюція української літературної мови

Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Інтелектуальна еволюція української літературної мови
Код дисципліни
ОК8
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами. ПРН7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрями і школи в лінгвістиці. ПРН10. Збирати й систематизувати мовні, літературні факти, створювати та інтерпретувати тексти різних стилів і жанрів (у межах спеціалізації 035.01 українська мова та література). ПРН16. Використовувати спеціалізовані концептуальні знання з обраної філологічної галузі для розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. ПРН17. Планувати, організовувати, здійснювати і презентувати дослідження та/або інноваційні розробки в конкретній філологічній галузі.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання процеси розвитку та взаємозалежності мови, мислення та їх суспільний статус і дослідницький потенціал, репрезентовані в текстах різних стилів; оволодіння основними теоретичними знаннями з теорії інтелектики, лінгвопсихології, знаннями з епістемології та практичних сфер застосування лінгвістичної компетенції синкретичного наукового знання щодо мови, її інтелектуальних репрезентацій та функцій; вироблення практичних навичок лінгвістичної інтерпретації тексту, його функціонального ресурсу та комунікативних можливостей.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальний курс «Інтелектуальна еволюція української літературної мови» систематизує знання студентів про взаємозалежності мови, мислення та їх суспільний статус і дослідницький потенціал, репрезентовані в текстах. Дисципліна дає відомості про філософські, психологічні, соціолінгвістичні концепції інтелектуальної діяльності людини та місце в цих концепціях лінгвістичної аргументації; дозволяє сформувати критерії, принципи та методи аналізу українських текстів із погляду інтелектуально визначних критеріїв функціональної мети в комунікації; формує науковий світогляд, зорієнтований, на новітні теорії інтегрально представлено знання про інтелект і його суспільно-комунікативні вияви.
Рекомендована та необхідна література
1. Бацевич Ф.С. Філософія мови. Історія лінгвофілософських учень Київ : Видавничий центр «Академія», 2008. 240 с. (Серія «Альма-матер»). 2. Класики філософії мови від Платона до Ноама Хомського : Пер. з нім. Київ : Курс, 2008. 3. Козлова М.С. Философия и язык. Москва : Мысль, 1972. 4. Слово. Знак. Дискурс : Антологія світової літературно-критичної думки ХХ століття / За ред. М. Зубрицької. Львів : Літопис, 1996. 5. Философия языка : в границах и вне границ : Международная серия монографий. Харьков : Око, 1993-1994. Т. 1. 192 с. ; Т. 2. 176 с. 6. Шевченко Л.І. Інтелектуальна еволюція української літературної мови : теорія аналізу : монографія / Л.І. Шевченко. Київ : ВПЦ «Київський університет», 2001. 7. Язык и наука конца 20 века. Москва : Изд.центр Российского гуманитарного университета, 1995.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи та критерії оцінювання
Мова викладання
Українська мова

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра стилістики та мовної комунікації
Навчально-науковий інститут філології