Педагогіка та педагогічна майстерність викладача
Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Педагогіка та педагогічна майстерність викладача
Код дисципліни
ОК12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. ПРН5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН19. Знати основні психологічні характеристики студентського віку, засади психології педагогічної комунікативної взаємодії викладача зі студентами та особливості навчання й виховання у закладі вищої освіти. ПРН20. Володіти психолого-педагогічними методами організації навчання та сучасними методиками викладання філологічних дисциплін у закладі вищої освіти.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості;
розуміння критеріїв ефективності педагогічної діяльності, сутності основних регуляторів діяльності і поведінки в групі і можливостей їх використання в роботі з академічною групою та окремими студентами.
Зміст навчальної дисципліни
Оволодіння знаннями з організації навчання та виховання у вищій школі, формування розуміння змісту педагогічної діяльності, критеріїв її ефективності, набуття знань з організації навчання та виховання у вищій школі, формування компетентностей з кваліфікації «викладач», розвиток педагогічного мислення та сприяння професійному самовизначенню. Розкриваються принципи організації впливу на особистість в процесі її виховання, освіти і навчання. Відбувається навчання аналізу педагогічної дійсності, свідомому оволодінню професійно-педагогічними компетентностями. Зміст включає наукові основи організації виховного процесу, формування педагогічної майстерності, реалізується через розуміння системного підходу до організації освітнього процесу, ролі його учасників, необхідності володіння методологією, методикою, формами, технологіями його організації.
Рекомендована та необхідна література
1. Анотований бібліографічний покажчик праць науково-педагогічних працівників кафедри педагогіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка (2013-2020 роки) / Укл. А. А. Марушкевич, Н. І. Головко, С. П. Балашова. Київ: ЦП «Компринт», 2020. 63 с.
2. Вимоги до особистості викладача вищої школи. URL: https://pidru4niki.com/70123/pedagogika/vimogi_osobistosti_vikladacha_vischogo_navchalnogo_zakladu (дата звернення: 05.01.2021)
3. Кошечко Н. В. Методика викладання у вищій школі: Навч. посібник. Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2013. 115 с.
4. Марушкевич А. А., Спіцин Є. С. Педагогіка вищої школи. Підручник. К.: ВПЦ «Київський університет», 2014. 274 с.
5. Професійно-педагогічна компетентність науково-педагогічного працівника: навчальний посібник /А. А. Марушкевич, Н. М. Кузьменко, О. В. Плахотнік, Є. С. Спіцин, М. В. Жиленко/ за заг. ред. докт. пед. наук, проф. А. А. Марушкевич. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2017. 112 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заходи: усні виступи, участь у дискусії, презентація виконання самостійних завдань, аналіз, виконання практичних завдань, контрольні завдання, рішення педагогічних задач, контрольна робота.
Методи: лекція, семінарське заняття, підготовка аналітичних матеріалів, виступів, презентацій, підготовка доповідей, розв’язання практичних завдань, обговорення конфліктних ситуацій, обговорення рішень до практичних ситуацій, КР.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – залік.
За видами робіт студент може набрати таку кількість балів:
відповідь на семінарі – від 1 до 15;
доповнення – від 1 до 5;
участь у дискусії – від 1 до 10;
наукове довідомлення – від 1 до 15;
аналіз педагогічних ситуацій– від 1 до 15;
самостійне складання тестових завдань– від 1 до 15;
підсумкова контрольна робота – від 1 до 25.
Залікова оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру:
0-59 – не зараховано, 60-100 залік.
Мова викладання
Українська мова
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни