Текстологія і джерелознавство: практикум

Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Текстологія і джерелознавство: практикум
Код дисципліни
ВБ2.7
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН2. ПРН10. ПРН11. ПРН12. ПРН16. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін: «Основи літературознавства», «Історія української літератури», «Текстологія», «Сучасні підходи до аналізу літературних творів», «Українське літературознавство», «Письменницький епістолярій та мемуаристика».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – розвивати уміння й навички дослідження способів та засобів письма, проводити ідентифікацію й опис пам’яток писемності, архівних матеріалів і друкованих видань; застосування евристичних методик для розв’язання атрибутивних питань творчості та наукових студій, здійснення наукової критики джерел для встановлення їх автентичності; проведення первісної інтерпретації джерел, спрямування дослідницької діяльності на вирішення загальнонаукових завдань. Планується ознайомлення студентів з особливостями дослідження способів та засобів письма; шляхами трансформації документальних джерел у структурі художніх текстів; методикою використання літературних джерел у наукових розслідах; евристичними методами для з’ясування походження джерел, розв’зання атрибутивних питань творчості; основними напрацюваннями зарубіжної та вітчизняної теоретико-літературної думки, що складають методологічну основу досліджень.
Рекомендована та необхідна література
1. Алексеев А. Текстология славянской Библии. – СПб., 1999. 2. Антологія світової літературно-критичної думки ХХ ст. 2-е вид., доп. – Львів, 2002. 3. Гнатюк М.М. Над текстами Івана Сенченка. – К., 1989. 4. Гнатюк М. Юрій Яновський: текст і авантекст. – К., 2006. 5. Гнатюк М. Текстологічні студії. – К., 2011. 6. Гнатюк М. Тарас Шевченко в літературі новітньої доби. – К., 2020. 7. Літературознавча енциклопедія: У 2 т. / Авт.-укладач Ю.І. Ковалів. – К., 2007. 8. Лихачёв Д. С. Текстология: На материале русской литературы Х - ХУІІ веков. – Л., 1983. 9. Серажим К.С. Текстологія: елементи тексту й апарат видання. – К., 1998. 10. Сиваченко М. Над текстами українських письменників. – К., 1985.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи: лекція, семінарське заняття, самостійна робота, аналітична робота з першоджерелами. Заходи: усна відповідь, евристична бесіда, участь у дискусії, творчий проект, творче завдання, реферативне завдання, завдання підсумкового контролю на залік.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – залік. За видами робіт студент може набрати таку кількість балів: усна відповідь, евристична бесіда – 1-8; участь у дискусії – 1-8; творчий проект – 1-12; творче завдання (есей, рецензія) – 1-12; реферативне завдання – 1-12; завдання підсумкового контролю – 1-30. Залікова оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру: 0-59 – не зараховано, 60-100 - залік складено.
Мова викладання
Українська мова