Психологія вищої школи

Освітня програма: Політична психологія

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК. 12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР6. Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв'язок, оцінювати якість.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знати: метод. засади та головні теор. положення психології вищої школи як науки; психол. особливості студентського віку; закономірності утворення та розвитку студентської групи; психол. особливості особистості педагога вищої школи та викладацької діяльності у ЗВО. вміти: характеризувати окремі психологічні теорії, які стосуються проблем психології вищої школи; аналізувати й оцінювати психологічні явища, які породжуються умовами навчально-виховного процесу у ЗВО; творчо використовувати у майбутній викладацькій діяльності знання щодо психологічних закономірностей навчання та виховання студентів, педагогічної взаємодії викладача та студентів; розпізнавати, запобігати та конструктивно розв’язувати конфліктні ситуації у педагогічній взаємодії; орієнтуватися у закономірностях розвитку студентської групи; долати бар’єри у педагогічному спілкуванні.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – забезпечити загальну теор. підготовку маг. у галузі психол. вищої школи, яка слугуватиме підґрунтям для їх подальшої викл. діяльності, сприяти формуванню проф. майбутніх викладачів, поглибити психол. знання в області пед. спілкування, взаємодії викладача та студентів, психол. особливостей викладача та студента. Анотація навчальної дисципліни - дисципліна належить до циклу нормативних дисциплін професійної підготовки фахівців з вищою освітою. Дисципліна забезпечує загальну теор. підготовку магістрантів у галузі психології вищої школи, яка слугуватиме основою для їх подальшої викл. діяльності.
Рекомендована та необхідна література
Власова О. І. Педагогічна психологія: Навч. Посібник / О.І.Власова. - К.: Либідь, 2005. – 400 с. Запека Я., Рябчич Я. Психологія вищої школи. – Методологічні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни. – Навчально-методична розробка. / Уклад. Я.Г. Запека, Я.Є. Рябчич. – К. : «ЦП «КОМПРИНТ», 2020 – 35 с. Крайг Г. Психология развития / Г. Крайг, Д. Бокум. – 9-е изд. – СПб. : Питер, 2005 – 940 с. (Серия «Мастера психологии»). Подоляк Л. Г. Психологія вищої школи: Підручник / Л. Г. Подоляк, В. І. Юрченко. – К. : Каравела, 2011. – 360 с. Подоляк Л. Г. Психологія вищої школи: Навчальний посібник для магістрантів і аспірантів / Л. Г. Подоляк, В. І. Юрченко. – К. : Філ-студія, 2006. – 320 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота, практичне завдання, педагогічна ситуація, підготовка презентацій, підготовка аналітичних матеріалів, обговорення практичних ситуацій, вирішення педагогічних задач, мозковий штурм.
Методи та критерії оцінювання
тести, опитування, виконання практичних завдань, презентація, дискурс, контрольна робота, аналіз результатів діяльності, контрольні завдання. Залік Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів для одержання допуску до заліку обов’язково виконати творче завдання підвищеної складності, яке оцінюється у 40 балів. Рекомендований мінімум для допуску до заліку – 48 балів. Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Модульна контрольна робота № 1 виконується і оцінюється після завершення першого модулю (теми № 1 – 4), підсумкова Контрольна робота виконується після завершення 2 модулю (теми 5 – 8).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Ярослав Євгенович Рябчич
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології