Суспільствознавство і медіакритика

Освітня програма: Журналістика та соціальна комунікація

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут журналістики

Назва дисципліни
Суспільствознавство і медіакритика
Код дисципліни
061 «Журналістика»
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
10
Результати навчання
1.1 основні тенденції розвитку університетської освіти в Україні та світі; 1.2 особливості функціонування і розвиток сучасних політичних систем, їх структурні елементи; основні політичні процеси в українському суспільстві та державі, особливості міжнародних суспільно-політичних взаємодій, місце і статус України в сучасному світі 1.3 поняття культури та його багатозначність. Основні функції культури. Основи періодизації культури. 1.4 функції та принципи журналістики; журналістику як соціальний інститут суспільства; функції та принципи медіакритики 2.1 уміти застосовувати у своїй діяльності принципи журналістики; застосовувати міжнародні стандарти журналістської діяльності під час виконання своїх професійних обов’язків; 2.2 визначати самобутні риси української культури в інтелектуальній та художній сферах; 3.1 презентація власних медіапроєктів; 4.1 самостійно шукати та критично опрацьовувати літературу; 4.2 робота в команді над виконанням спільного проєкту.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; володіти основними фактологічними знаннями гуманітарного і суспільствознавчого характеру. 2. Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів та явищ суспільства, суспільних процесів і подій. 3. Володіти елементарними навичками: • роботи з комп’ютером як засобом управління інформацією; • з пошуку і опрацьовування інформаційних джерел у глобальних комп’ютерних мережах; • збирання, зберігання, використання та поширення інформації.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна знайомить студентів з політикою як соціальним явищем, теоретичним знанням та формою діяльності, еволюцією політичного знання, сутністю та класифікацією політичних систем. В ході вивчення дисципліни аналізується влада як суспільне явище, соціальна правова держава та громадянське суспільство, особливості функціонування громадсько-політичних об’єднань в політичній системі, тенденції розвитку сучасної світової політики. Студенти отримують базові знання про передумови формування, генезис, основні етапи розвитку та особливості зарубіжної та української культури; про основні форми сучасних художньо-естетичних і соціокультурних практик та нові мистецько-культурні явища; базові уявлення про основні етапи розвитку світового та українського мистецтва, сучасні наукові концепції, основні мистецькі напрямки та постаті, які визначали їх розвиток. Дисципліна навчає критичному мисленню в умовах постійних змін інформаційного простору; забезпечує вміння виявляти та вирішувати проблеми у галузі журналістики та медіакомунікації; приймати обґрунтовані рішення, розробляти та презентувати медіапроєкти; критично оцінювати та забезпечувати їхню якість.
Рекомендована та необхідна література
1.Вовк Т. А. Становлення журналістської освіти в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка. Відділення журналістики в документах і матеріалах (1947 – 1953) / Т. А. Вовк, В. В. Різун. – К.: ВПЦ «Київ. університет», 2011. – 223 с. 2. Кузьмінський А. І. Вступ до університетських студій: навч. посіб. для студ. ун-тів. – Черкаси, 2004. 3.Михайлин І. Л. Журналістська освіта і наука : підруч. / І. Л Михайлин. – Суми : Університетська книга, 2009. – 336 с. 4.Патриляк І. К., Боровик М. А., Ляпіна О. В. Нариси з історії Київського університету: навч. посіб. для студентів іст. факультету. – К., 2009. 5.Різун В. Ідея журналістської освіти в контексті дискурсу про університет. — Луцьк : РВВ «Вежа» Волин. нац. ун-ту ім. Л.Українки, 2007. — 30 с. : іл. (Електронний ресурс: http://journlib.univ.kiev.ua/Articles/ideya.pdf) 6.Сірополко С. Історія освіти в Україні. – Львів, 2001. 7.Сидоренко Н.М., Латиш Ю.В. Вступ до університетських студій. – К., 2020.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Дисципліна поділена на 4 змістових модулі (частини). Кожен змістовий модуль включає в себе лекції, семінарські заняття та самостійну роботу студентів. У кінці 1 і 2 семестрів проводиться залік. Оцінювання успішності знань студентів здійснюється у формі семестрового оцінювання (семінарські заняття, самостійна робота, модульні роботи) і підсумкової контрольної роботи, якщо студент не набрав необхідної кількості підсумкових балів – 60. Успішне виконання завдання (семінари, самостійна робота) – отримання за роботу не менше 60% від максимальної оцінки. Усі семестрові роботи (семінари, самостійна робота) мають виконуватися вчасно, надсилатися на корпоративну пошту або в Google клас. На перевірку роботи викладачеві дається один робочий тиждень. Якщо студент з поважної причини пропустив семінар, то він має право його відпрацювати впродовж 14 календарних днів з моменту проведення семінару.
Мова викладання
українська