Історія соціальної педагогіки

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Історія соціальної педагогіки
Код дисципліни
ОК 11
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН1. ПРН4. ПРН9. ПРН14. ПРН16. ПРН19. ПРН23. ПРН24. ПРН29. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: предмет, мету, завдання, соціальної педагогіки; теорію соціальної педагогіки як науки та практики. Студент повинен вміти: працювати в групі, раціонально використовувати час, чітко розподіляти доручення з метою отримання максимального результату; орієнтуватися в пошукових системах глобальних комп'ютерних мереж, вибираючи терміни для формулювання запиту і стратегію пошуку; вибирати інформаційні ресурси згідно виробленим або вказаним критеріям; критично аналізувати одержувану інформацію, виділяти в ній найбільш істотне; співвідносити і систематизувати отримані знання та практичний досвід з досліджуваної дисципліни. Студент повинен володіти елементарними навичками: регуляторів діяльності та поведінки в групі молодих фахівців.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни –. ознайомлення студентів із ретроспективним становленням та розвитком систем соціального виховання людей усіх вікових груп та соціальної допомоги тим, що потребують, від найдавніших часів і до наших днів; основними етапи виникнення, становлення та еволюції соціальної педагогіки від форм благодійництва і елементів соціально-педагогічних досліджень до професійного виду діяльності та окремої галузі знань; періодизацію історії соціальної педагогіки; встановленням шляхів інтеграції соціальної педагогіки та соціальної роботи; формуванням критичного ставлення до соціально-педагогічних надбань минулого. обґрунтуванням найраціональніших шляхів подальшого розвитку систем соціального виховання та соціального захисту населення в Україні.
Рекомендована та необхідна література
1. Горілий А. Г. Історія соціальної роботи в Україні. – Тернопіль: ТАНГ, 2013. – 68 с. 2. История социальной педагогики: Хрестоматия-учебн.: Учебн. пособие /Под ред. Галагузовой М. А. – М.: Гуманит. изд. центр «ВЛАДОС», 2014. – 544 с. 3. Історія, теорія і практика соціальної роботи в Україні: Навч. посібник / АПН України; Науково-дослідний центр проблем соціальної педагогіки та соціальної роботи; Луганський національний педагогічний ун-т ім. Тараса Шевченка / Сергій Якович Харченко (упоряд.). – Луганськ: Альма-матер, 2013. – 408 с. 4. Левківський М. В. Історія педагогіки: Навчальний посібник. – Житомир: ЖДПУ, 2001. – 220 с. 5. Соціальна робота: реалії та виклики часу: навчально-методичний посібник. Слов’янськ: Вид-во Б.І. Маторіна, 2021, 219 с. / URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/34954/Sotsialna%20Robota%20Realii%20Ta%20Vyklyky%20Chasu.pdf?sequence=1
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, завдання з самостійної роботи студента. Опитування, дискусія, практичне (індивідуальне та групове) завдання, модульна контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Творчі та репродуктивні завдання – 20 балів. Робота та семінарах – 20 балів. Модульна контрольна робота – 20 балів. Залік – 40 балів. Залік зараховується за результатами роботи студента впродовж семестра. Обов’язковим для отримання заліку є виконання модульних контрольних робіт та здобуття сумарно не менше 60 балів. Схема оцінювання: Зараховано (60-100 балів) Не зараховано (0-59 балів)
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології