Основи інклюзивної освіти

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Основи інклюзивної освіти
Код дисципліни
ОК 35.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН1. Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами. ПРН6. Розробляти перспективні та поточні плани, програми проведення заходів, оперативно приймати ефективні рішення у складних ситуаціях. ПРН15. Приймати практичні рішення для покращення соціального добробуту та підвищення соціальної безпеки.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: предмет, мету, завдання, технології освітнього процесу; систему соціально-педагогічної роботи з різними клієнтськими групами в Україні та світі. Студент повинен вміти: працювати в групі, раціонально використовувати час, чітко розподіляти доручення з метою отримання максимального результату; орієнтуватися в пошукових системах глобальних комп'ютерних мереж, вибираючи терміни для формулювання запиту і стратегію пошуку; вибирати інформаційні ресурси згідно виробленим або вказаним критеріям; критично аналізувати одержувану інформацію, виділяти в ній найбільш істотне; співвідносити і систематизувати отримані знання та практичний досвід з досліджуваної дисципліни. Студент повинен володіти елементарними навичками: взаємодії з різними клієнтськими групами соціального педагога; регуляторів діяльності та поведінки в групі молодих фахівців.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування системи знань, умінь, навичок з інклюзивної освіти, що забезпечують реалізацію функцій, покладених на соціального педагога у інклюзивному середовищі; ознайомлення з системою інклюзивної освіти та соціального-педагогічними технологіями роботи з суб’єктами інклюзії. Зміст розкривається у двох модулях. У першому модулі – «Загальні основи інклюзивної освіти» розглядаються теорія, становлення та розвиток інклюзивної освіти в історії вітчизняної та зарубіжної педагогіки, принципи інклюзивної освіти, перспективи інклюзивної освіти в Україні. У другому – «Реалізація системи інклюзивної освіти» досліджуються нормативно-правова база інклюзивної освіти, технології роботи з суб’єктами інклюзивної освіти, особливості реалізації інклюзивного середовища у закладі освіти.
Рекомендована та необхідна література
1. Актуальні питання теорії і практики інклюзивного навчання у закладах освіти: монографія. - Чернівці: Технодрук, 2020. - 571 с. 2. Аргіропоулос, Д. Інклюзивна педагогіка: навч. посіб. / Д. Аргіропоулос, Н. Тарнавська. - Житомир: О. О. Євенок, 2020. - 248 с. 3. Васильєва-Халатникова М. О. Педагогічні умови та особливості організації соціокультурного середовища інклюзії у закладі загальної середньої освіти для дитини з інвалідністю // Advanced trends of the modern development of psychology and pedagogy in European countries: Collective monograph.Riga : Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2019. P. 67 – 82. 4. Давиденко Г. В. Умови впровадження інклюзивного навчання у вищих навчальних закладах Європейського Союзу (психолого-ментальний, соціальний та організаційний аспекти): навч. посіб. . – Вінниця: Нілан, 2015. – 101 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, завдання з самостійної роботи студента. Опитування, дискусія, практичне (індивідуальне та групове) завдання, модульна контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Творчі та репродуктивні завдання – 20 балів. Робота та семінарах – 20 балів. Модульна контрольна робота – 20 балів. Залік – 40 балів. Залік зараховується за результатами роботи студента впродовж семестра. Обов’язковим для отримання заліку є виконання модульних контрольних робіт та здобуття сумарно не менше 60 балів. Схема оцінювання: Зараховано (60-100 балів) Не зараховано (0-59 баліів)
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології