Актуальні проблеми соціальної педагогіки

Освітня програма: Соціальна педагогіка маг

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Актуальні проблеми соціальної педагогіки
Код дисципліни
ОК 8.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН-1. Розв’язувати складні задачі і проблеми, що потребують оновлення й інтеграції знань в умовах неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог. ПРН-8. Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях. ПРН-9. Виконувати рефлексивні практики в контексті цінностей соціальної роботи, відповідальності, у тому числі для запобігання професійного вигорання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: основні теорій в галузі соціальної педагогіки. Студент повинен вміти: аналізувати базові поняття соціальної педагогіки та сучасну нормативно-правову базу, застосовувати і використовувати теоретичні знання у практичній професійній діяльності. Студент повинен володіти елементарними навичками: професійної комунікації, здійснювати планування та контроль оцінки результатів діяльності у сфері соціальної роботи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – полягає в тому, щоб надати студентам цілісне розуміння актуальних проблем соціальної педагогіки, парадигм, концепцій, закономірностей, принципів, механізмів соціально-педагогічної діяльності в Україні та інших країнах світу, ознайомити студентів із сучасними практиками соціальної педагогіки. У першому модулі визначається предметне поле сучасної педагогіки, виокремлюються актуальні проблеми соціально-педагогічної теорії та практики відповідно до викликів часу, досліджується український та міжнародний досвід. У другому модулі розкриваються особливості розвитку соціальної педагогіки в умовах сьогодення, аналізуються сучасні наукові дослідження із теорії та практики соціальної педагогіки, виокремлюються механізми діяльності із різними соціальними групами населення.
Рекомендована та необхідна література
1. Психологія соціальної роботи: підручник / за ред. Ю.М.Швалба. - К.: «Основа», 2014. – 448 с. 2. Рижанова А.О. Соціокультурні перспективи розвитку соціальної педагогіки в Україні та світі (на зустріч 85-річчю Харківської державної академії культури) / А.О.Рижанова // Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 11 .Соціальна робота. Соціальна педагогіка: зб.наук.праць. – Вип. 17. – Ч. 3. – Київ – Івано-Франківськ: Вид-во НПУ 10 р.М.П.Драгоманова, 2013. – С.3-11. 3. Теоретико-методичні проблеми соціальної педагогіки та соціальної роботи [Текст]: навч.-метод. посіб. / С. Я. Харченко [та ін.]; Нац. акад. пед. наук України, Н.-д. центр пробл. соц. педагогіки та соц. роботи Нац. акад. пед. наук України та Луган. нац. ун-ту ім. Тараса Шевченка. - Слов'янськ: Маторін Б. І., 2016. - 433 с. 4. Чуйко О.В. Особистісне становлення суб’єктів професійної діяльності у соціономічних професіях: [монографія] / О.В. Чуйко – К.: АДЕФ – Україна, 2013. – 280 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, завдання з самостійної роботи студента. Опитування, дискусія, практичне (індивідуальне та групове) завдання, модульна контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Творчі та репродуктивні завдання – 20 балів. Робота та семінарах – 20 балів. Модульна контрольна робота – 20 балів. Залік – 40 балів. Залік зараховується за результатами роботи студента впродовж семестра. Обов’язковим для отримання заліку є виконання модульних контрольних робіт та здобуття сумарно не менше 60 балів. Схема оцінювання: Зараховано (60-100 балів) Не зараховано (0-59 балів)
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології