Дослідження соціально-педагогічних процесів

Освітня програма: Соціальна педагогіка маг

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Дослідження соціально-педагогічних процесів
Код дисципліни
ОК 6.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Застосовувати іноземні джерела при виконанні завдань науково-дослідної та прикладної діяльності, висловлюватися іноземною мовою, як усно, так і письмово (ПРН-3). Показувати глибинне знання та системне розуміння теоретичних концепцій, як із галузі соціальної роботи, так і з інших галузей соціо-гуманітарних наук (ПРН-4). Самостійно й автономно знаходити інформацію, необхідну для професійного зростання, опановувати її, засвоювати та продукувати нові знання, розвивати професійні навички та якості (ПРН-6). Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження (ПРН-7). Розробляти критерії та показники ефективності професійної діяльності, застосовувати їх в оцінюванні виконаної роботи, пропонувати рекомендації щодо забезпечення якості соціальних послуг та управлінських рішень (ПРН-15). Критично оцінювати результати наукових досліджень та здійснювати пошук потрібної наукової інформації у соціальній сфері (ПРН-18).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу можливо за умов знань з соціальної педагогіки, загальної психології, психології особистості, філософії.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни студенти мають оволодіти знаннями про сутність моделей та їх інтерпретації в соціальній педагогіці, критерії ефективності наукової роботи, а також про принципи, методи і технології соціально-педагогічного дослідження. Анотація навчальної дисципліни: Засвоєння майбутніми соціальними педагогами сучасних теоретичних наукових знань з методики проведення соціально-педагогічного дослідження; у розрізі таких основних питань: формування у соціальних педагогів знань, умінь та навичок проведення наукових досліджень; розвитку неординарного мислення, творчих здібностей у процесі практичного здійснення соціально-педагогічного дослідження; набуття навичок практичної роботи з організації та проведення соціально-педагогічного дослідження.
Рекомендована та необхідна література
1. Бірта Г. О. Методологія і організація наукових досліджень: навч. посіб. / Г. О. Бірта, Ю. Г. Бургу – К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 142 с. 2. Гордієнко С. Г. Молодому науковцю коротко про необхідне: Науковопрактичний посібник. К.: КНТ, 2016. 92 с. 3. Грабченко А. І., Федорович В. О., Гаращенко Я. М. Методи наукових досліджень: Навч. посібник. Х.: НТУ «ХПІ», 2015. 142 с. 4. Ковальчук Лариса. Моделювання науково-педагогічних досліджень: Навчальний посібник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 520 с. 5. Конверський А. Є. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для студ., курсантів, аспірантів та ад’юнктів / за ред. А.Є. Конверського. К.: Центр учбової літератури, 2016. 352 с. 6. Крушельницька О. В. Методологія та організація наукових досліджень: Навчальний посібник. К.: Кондор, 2016. – 192 с. Цехмістрова Г. С. Основи наукових досліджень. Навчальний посібник. К.: «Слово», 2015. 235 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, практичне заняття, опитування, практичне завдання
Методи та критерії оцінювання
У курсі передбачено 2 змістовних частини. Заняття проводяться у вигляді лекцій, семінарських заняття, передбачено тренінг при проведенні практичних занять Завершується дисципліна – заліком. Упродовж семестру, після завершення відповідних тем, проводяться тематичні письмові контрольні роботи із відкритими питаннями. Для студентів, які упродовж семестру не досягли мінімального рубіжного рівня оцінки (60% від максимально можливої кількості балів) проводиться заключна семестрова контрольна робота, максимальна оцінка за яку не може перевищувати 40% підсумкової оцінки (до 40 балів за 100 – бальною шкалою). Умовою отримання позитивної результуючої оцінки з дисципліни є досягнення не менш як 60% від максимально можливої кількості балів. Відмінно / Excellent 90-100 Добре / Good 75-89 Задовільно / Satisfactory 60-74 Незадовільно / Fail 0-59 Зараховано / Passed 60-100 Не зараховано / Fail 0-59
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології