Соціально-педагогічна робота з неформальними групами

Освітня програма: Соціальна педагогіка маг

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Соціально-педагогічна робота з неформальними групами
Код дисципліни
ВБ 3.2.3.2.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН-2. Критично оцінювати результати наукових досліджень і різні джерела знань про практики соціальної роботи, формулювати висновки та рекомендації щодо їх впровадження. ПРН-8. Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях. ПРН-9. Виконувати рефлексивні практики в контексті цінностей соціальної роботи, відповідальності, у тому числі для запобігання професійного вигорання. ПРН-17. Самостійно будувати та підтримувати цілеспрямовані, професійні взаємини з широким колом людей, представниками різних спільнот і організацій, аргументувати, переконувати, вести конструктивні переговори, результативні бесіди, дискусії, толерантно ставитися до альтернативних думок.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Знати: знання сучасних моделей організації соціальної педагогічної роботи, які склалися в Україні і за її межами, основи професійної соціально-педагогічної діяльності щодо встановлення гуманних, морально здорових відносин в галузі соціальної роботи. 2) Вміти: вміння збирати, аналізувати, систематизувати інформацію про соціальні проблеми в галузі соціальної роботи, використовувати ефективні засоби комунікації в соціальній взаємодії з об’єктами (клієнтами) соціальної роботи, вміннями необхідними для соціально-педагогічної роботи з неформальними групами 3) Володіти: вмінням критично оцінювати результати наукових досліджень про практики соціальної роботи, формулювати висновки та рекомендації щодо їх впровадження; будувати та підтримувати цілеспрямовані, професійні взаємини з широким колом людей, представниками різних спільнот і організацій, вести конструктивні переговори, результативні бесіди, дискусії, толерантно ставитися до альтернативних думок.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – вивчення та аналіз досвіду утворення розвитку неформальних груп в Україна та світі, форми та методи роботи з ними. Опанування цього курсу дозволить майбутнім соціальним педагогам отримати знання, уміння і навички для формування готовності до професійної соціально-педагогічної діяльності Дисципліна «Соціально-педагогічна робота з неформальними групами» розкриває базові поняття «неформальне об'єднання», «субкультура», психологічні та соціальні фактори виникнення неформалізму, наукові підходи до класифікації неформальних груп і об'єднань. Основні аспекти діяльності сучасних неформальних груп та механізми переорієнтації неформальної групи і роль соціального педагога у цьому процесі.
Рекомендована та необхідна література
1. Бусел Ю. Сучасні молодіжні субкультури : пофігізм чи протест / Юлія Бусел. – К. : Шкільний світ, 2009. – 96 с. 2. Вудмаска Т. М. Молодіжні субкультури: методико-бібліографічний матеріал / Т. М. Вудмаска, Л. С. Горай. – Черкаси: Черкаський методичний кабінет установ освіти, 2015. – 21 с. 3. Панагушина О. Соціалізація дітей підліткового віку у діяльності молодіжних організацій : монографія / За ред. Н. Слюсаренко. – Херсон: РІПО, 2010. – 248 с. 4. Петровська К. В. Соціально-педагогічна робота з творчими неформальними молодіжними об’єднаннями: Навчально-методичний посібник / Катерина Петровська. – Донецьк: ЛАНДОН-ХХІ, 2013. – 284 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота, практичні завдання, обговорення, дискусія, презентація, підсумкова контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): 28/17 балів 2. Аналітична доповідь: 28/17 балів 3. Творча самостійна робота: 24/14 балів 4. Підсумкова контрольна робота: 20/12 балів. Підсумкове оцінювання: залік. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100) і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів. Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум - 40 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді усного опитування за тематикою курсу та виконання творчого індивідуального завдання, які оцінюються у 20 балів. Схема оцінювання: - Зараховано (60-100 балів) - Не зараховано (0-59 баліів)  
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології