Нейропсихологія розвитку та особистісної зрілості

Освітня програма: Нейропсихологія

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Нейропсихологія розвитку та особистісної зрілості
Код дисципліни
ОНД.15
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР2. Вміння організовувати та проводити психологічне дослідження із застосуванням валідних та надійних методів. ПР3. Узагальнювати емпіричні дані та формулювати теоретичні висновки. ПР7. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях. ПР10. Узагальнювати результати власних наукових досліджень у формі наукових звітів різних форм (тез, статей, доповідей. презентацій).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
- Знати основи анатомії центральної нервової системи, нейропсихології, психологічних теорій розвитку особистості, фізіології вищої нервової діяльності. - Вміти аналізувати проблеми розвитку та зрілості особистості з точки зору вітчизняних та зарубіжних теорій. - Володіти навичками проведення нейропсихологічної психодіагностики та відповідної оцінки отриманих результатів.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна нейропсихологія розвитку та особистісної зрілості покликана сформувати у студентів розуміння новітніх теоретичних та емпіричних досліджень в галузі сучасної нейронауки. Описується предмет та задачі клінічної та диференціальної нейропсихології розвитку. Представлений нейропсихологічний аналіз порушень психічних функцій, психічного розвитку, поведінки. Також дисципліна розглядає нейропсихологічні індивідуальні відмінності розвитку особистості.
Рекомендована та необхідна література
- Cristensen A.L. Luria`s neuropsychological investigation. – N.Y.: Spectrum, 1975 - Carter, R. (2019). The human brain book: An illustrated guide to its structure, function, and disorders. Penguin. - DeYoung, C. G., & Gray, J. R. (2009). Personality neuroscience: Explaining individual differences in affect, behaviour and cognition. - Kuhl, J., Quirin, M., & Koole, S. L. (2015). Being someone: The integrated self as a neuropsychological system. Social and Personality Psychology Compass, 9(3), 115-132. - Малишева, К. О. (2013). Префронтальні відділи кори головного мозку: історія новітніх досліджень. Проблеми сучасної психології, 19.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття презентації, доповіді, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Усні доповіді, дискусія, презентація, підсумкова контрольна робота. Семестрове оцінювання: оцінюються відповіді та доповнення на семінарських заняттях. Оцінка виконання письмового завдання з тем 1-5: РН1.1; РН1.2; РН2.1 – 10/6 балів. Оцінка виконання письмового завдання з тем 6-10: РН2.1; РН3.1; РН4.1 –10/6 балів. Оцінка участі у дискусії на семінарських заняттях: РН1.1; РН1.2; РН3.1; РН4.2 – 20/12. Оцінка якості виконання завдань на семінарських заняттях: РН1.1; РН.2.1; РН3.1; РН4.2 – 20/12. Мінімальний бал, необхідний для допуску на іспит – 36 балів, максимальний за семестр – 60 балів. Форма контролю – іспит. Мінімальний бал на іспиті – 24, максимальний – 40 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра експериментальної та прикладної психології
Факультет психології