Нейрополітологія та психологія переконань

Освітня програма: Нейропсихологія

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Нейрополітологія та психологія переконань
Код дисципліни
ДВС.1.05
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПР6. Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв’язок, оцінювати якість. ПР9. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Опанувати курси «Еволюційна психологія», «Нейропсихологія свідомих та несвідомих психічних процесів», «Когнітивна та соціальна нейропсихологія» та «Нейропсихологія особистості». 2. Знати теоретичні основи соціальної психології та психології особистості. 3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження, пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел, використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – дати студентам теоретичні знання та практичні навички, необхідні для розуміння специфіки переконань та вірувань, їхніх детермінант та особливостей становлення, впливів на них, що базуються на сучасних психологічних теоріях та емпіричних даних. Зміст курсу розкривається у двох модулях. У першому здійснюється знайомство зі специфікою та властивостями особистісних переконань, засадами їхнього формування, евристикам, когнітивним викривленням, психологічним підходам до дослідження переконань. Другий модуль присвячено соціально-політичним та моральним переконанням, їхньому нейропсихологічному, когнітивному та соціальному підґрунтю, вірі а теорії змови, у тому числі з огляду на актуальні проблеми подолання наслідків пандемії COVID-19, боротьби з глобальними змінами клімату та необхідності інтегрувати сучасні політично поляризовані суспільства.
Рекомендована та необхідна література
2. Сломен, С., Фернбак Ф. Ілюзія знання. Чому ми ніколи не думаємо на самоті. — К.: Yakaboo Publishing, 2018. — 344 с. 3. Federico, C. M. When do psychological differences predict political differences?: Engagement and the psychological bases of political polarization // The Psychology of Political Polarization. — Routledge, 2021. — P. 17-37. 4. Clark, C. J. et al. Tribalism is human nature // Current Directions in Psychological Science. — 2019. — Т. 28. — №. 6. — P. 587-592. 5. Pennycook, G. et al. On the belief that beliefs should change according to evidence: Implications for conspiratorial, moral, paranormal, political, religious, and science beliefs // Judgment and Decision making. — 2020. — Т. 15. — № 4. — P. 476-498.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні доповіді, дискусія, презентація, аналітичне есе. Семестрове оцінювання: оцінюються відповіді та доповнення на семінарських заняттях, аналітичне есе. Оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру. Усна відповідь – від 12 до 20 балів. Доповнення – від 6 до 10 балів. Аналітичне есе – від 24 до 40 балів. Організація оцінювання: 0-59 – не зараховано, 60-100 залік.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра експериментальної та прикладної психології
Факультет психології