Національна безпека

Освітня програма: Освітньо-наукова программа «Місцеве самоврядування» - заочна форма

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби

Назва дисципліни
Національна безпека
Код дисципліни
ОК.19
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Результати навчання Студенти повинні знати: 1.1. Природу феноменів «небезпека» та «безпека» та еволюцію уявлень про сутність безпеки як суспільно-політичне явище. 1.3. Національні інтереси, види та складові національної безпеки, як характеристики розвитку соціуму і держави. 1.4. Сутність понять "загроза", "виклик" та "ризик" в теорії національної безпеки. вміти: 2.2. Застосовувати понятійний апарат теорії національної безпеки при розробці управлінських рішень. 2.3. Використовувати принципи, закони, закономірності із теорії національної безпеки в управлінській діяльності. 2.8. Обґрунтовувати пропозиції щодо підвищення ефективності діяльності суб’єктів місцевого самоврядування в контексті національної безпеки України. комунікація: 2.9. Вести полеміку стосовно питань підвищення ефективності щодо забезпечення національної безпеки
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні умови та додаткові вимоги До початку вивчення дисципліни студенти мають знати: теоретичні засади державного управління та місцевого самоврядування, місію інституту місцевого самоврядування в контексті забезпечення безпеки життєдіяльності людини (індивіда), суспільства та інститутів держави; основні тенденції еволюції вказаного інституту в Україні.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст освітньої програми Навчальна дисципліна «Національна безпека» входить до циклу обов’язкових навчальних дисциплін. Предметом вивчення навчальної дисципліни є системні основи забезпечення національної безпеки: концепції національних інтересів та поняття «національна безпека» як характеристика розвитку соціуму і держави, її види та складові, умовам формування та захисту національних цінностей України та їх зв’язку з національними інтересами, складовим системи національної безпеки та її «пороговим» величинам, завданням та потенціалом системи забезпечення національної безпеки). Дисципліна також спрямована на формування професійних навичок ідентифікації викликів, загроз та ризиків національній безпеці на місцевому рівні управління. Мета навчальної дисципліни полягає у формування знання про основні засади національної безпеки, які дозволять їм попереджати й нейтралізувати виклики і загрози національним інтересам України в межах своєї професійної компетенції в сучасних умовах державотворення.
Рекомендована та необхідна література
1. Ситник Г.П., Орел М.Г. Публічне управління у сфері національної безпеки: підручник /за заг.ред. Г.П.Ситника, Київ: Видавець Кравченко Я.О. 2020. 360 с. 2. Публічне управління та адміністрування у сфері національної безпеки: (системні, політичні та економічні аспекти): словник-довідник / С.П.Завгородня, М.Г.Орел, Г.П.Ситник [уклад.] /за заг.ред. Д.В.Неліпи, Є.О.Романенка, Г.П.Ситника, Київ: Видавець Кравченко Я.О. 2020. 380 с. 3. Державна політика забезпечення національної безпеки України: основні напрямки та особливості здійснення. : монографія / Криштанович М.Ф., Пушак та ін. Львів : Сполом, 2020. 418 с. 4. Методика оцінювання ефективності державного механізму реагування на загрози національним інтересам України: монографія / Г.П.Ситник, В. І. Абрамов, В. А. Мандрагеля та ін. ; за заг. ред. Г. П. Ситника та Л. М. Шипілової. К.: НАДУ, 2016. 190 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу (теоретичної та практичної підготовки). - семестрове оцінювання (МАХ –60 балів / MIN – 40 балів): 1. Робота на семінарських заняттях 2. Дві модульні контрольні роботи у формі тесту з закритими альтернативами, а також відкритих питань. - підсумкове оцінювання: іспит. Підсумковий контроль здійснюється у формі письмової контрольної роботи, яка оцінюється максимум у 40 балів. Підсумкова оцінка визначається як сума оцінок (балів) за всіма успішно оціненими результатами навчання під час семестру (оцінки нижче мінімального порогового рівня до підсумкової оцінки не додаються). Максимальна кількість балів, яка може бути отримана студентом, становить 100 балів.
Методи та критерії оцінювання
Методи та критерії оцінювання Лекції, семінари, самостійна робота. Лекції відбуваються аудиторно з використанням презентацій та додаткового ілюстративного матеріалу. Семінари відбуваються аудиторно, під час семінарів освоєння матеріалу відбувається у формі дискусій (індивідуальних та групових), обговорень та аналізу, застосовуються ігрові методики, виконання практичних завдань. Самостійна робота студента полягає в систематичному опрацюванні матеріалів, запропонованих викладачем. Засвоєний матеріал підлягає перевірці на семінарських заняттях у формі усного опитування. Крім того, результати самостійного опрацювання матеріалу перевіряються під час написання модульних контрольних робіт. Відпрацювання пропущених занять здійснюється шляхом виконання студентом додаткових завдань з дисципліни.
Мова викладання
Українська