Психологія і педагогіка вищої школи

Освітня програма: Освітньо-наукова програма: Парламентаризм і парламентська діяльність - заочна форма

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби

Назва дисципліни
Психологія і педагогіка вищої школи
Код дисципліни
ОК.7
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 4. Використовувати сучасні методи наукового пізнання і здійснювати наукові дослідження в сфері психології і педагогіки вищої школи. ПРН 6. Здійснювати ефективне управління інноваціями, ресурсами, ризиками, проєктами, змінами, якістю, застосовувати сучасні моделі, підходи та технології, міжнародний досвід при проєктуванні та реорганізації системи вищої освіти. ПРН 8. Уміти здійснювати ефективну комунікацію, аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного управління та адміністрування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм, зокрема у сфері управління освітнім процесом. ПРН 15. Розробляти та викладати спеціальні навчальні дисципліни з питань публічного управління та адміністрування у закладах вищої освіти
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знати основні поняття та категорії в галузі психології та педагогіки вищої школи; вміти аналізувати чинне законодавство у сфері вищої освіти; застосовувати основні терміни, категорії і класифікації психології та педагогіки вищої освіти в аналізі освітньої політики; виявляти сучасні тенденції та трансформаційні процеси у вітчизняній та зарубіжній вищій освіті; прогнозувати перспективи їх розвитку з урахуванням особливостей перебігу процесів інтеграції, глобалізації, децентралізації владних повноважень в Україні; володіти навичками наукового дослідження у сфері вищої освіти; критичного ставлення до реалізації політики вищої освіти; використання різноманітних форм та методів наукового пошуку; організації дослідницької діяльності; оформлення й представлення даних за допомогою сучасних інформаційних технологій.
Зміст навчальної дисципліни
- сутність, структура, функції/напрями, методологія педагогіки і психології вищої школи; - особливості діяльності науково-педагогічних працівників в умовах інноваційного розвитку вищої освіти; - місце і роль закладів вищої освіти у системі соціально-економічного розвитку держави; - сучасні виклики вищої освіти в Україні.
Рекомендована та необхідна література
1. Даниленко Л. І. Педагогіка вищої школи в умовах модернізації (дистанційний курс) : навч.-метод. матеріали .К. : НАДУ, 2018. 288 с. 2. Інтелектуалізація людського капіталу / [За заг. наук. ред. І. К. Бондар]. К. : Корпорація, 2008. 264 с. 3. Калашнікова Л. М., Жерновникова О.А. Педагогіка вищої школи у схемах і таблицях : навчальний посібник. Харків, 2016. 260 с. 4. Лекції з педагогіки вищої школи : навч. посіб. / За ред. В.І. Лозової. Х. : ОВС, 2010. 480 с. 6. Теоретичні основи підвищення дослідницької спроможності університетів України у контексті імплементації концепції «Відкрита наука». Препринт / В.Луговий, І.Драч, О.Петроє, В. Зінченко, Ю. Мєлков, І.Жиляєв, І.Регейло, Н. Базелюк, О. Шипко ; за ред. В.Лугового, О.Петроє. Київ : Інститут вищої освіти НАПН України, 2021. 118 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекції, семінарські заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
контрольні роботи, опитування, самостійні завдання, аналітичне завдання, презентації, залік
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра парламентаризму
Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби