Соціальні технології для громадського сектору

Освітня програма: Соціальні технології

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Соціальні технології для громадського сектору
Код дисципліни
ВБ2.3
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
Розуміти мету й завдання соціальних технологій для громадського сектору. Знати основні елементи мобілізаційної структури громадського сектору. Визначати тенденції та соціальні механізми функціонування громадського сектору. Критично читати та інтерпретувати результати досліджень діяльності громадського сектору в європейських суспільствах. Демонструвати навички аргументованого представлення власної думки, компетентної та толерантної дискусії з опонентами.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати специфіку соціологічного підходу до вивчення суспільства, соціальних проблем, політики та громадянського суспільства. Вміти створювати презентації на семінарах, в масовій аудиторії. Володіти елементарними навичками групової роботи та публічної дискусії.
Зміст навчальної дисципліни
1. Мобілізаційна структура громадського сектору. Демократія в сучасному світі. Поняття громадського сектору. Структура громадського сектору та умови його функціонування. Суб’єкти громадського сектору. Оцінка громадського сектору. 2. Соціальні технології для громадського сектору. Соціальні технології та їх принципи реалізації в громадському секторі. Технології волонтерської діяльності. Молодіжні громадські ініціативи. Технології просування гендерної рівності. Громадський сектор Майдану.
Рекомендована та необхідна література
1. Азарова Т.В., Абрамов Л.К. Соціальні технології. Ч.1, Кіровоград, 2005. 104 с. 2. Габермас Ю. Структурні перетворення у сфері відкритості: дослідження категорії «громадянське суспільство» / Пер. з нім. А. Онишко. – Л.: Літопис, 2000. – 318 с. 3. Резнік О. Громадянські практики в перехідному суспільстві: чинники, суб’єкти, способи реалізації.- К.: Інститут соціології НАН України, 2011 – 336с. 4. Степаненко В.П, Громадянське суспільство: дискурси і практики // Віктор Степаненко. — К.: Ін-т соціології НАН України, 2015. — с. 105 –124.; с. 124 – 146; с.146 -159. 5. Brown, L. D. Civil society actors as catalysts for transitional social learning / L. D. Brown, V. Trimmer // Voluntas : International journal of voluntary and nonprofit organizations. 2006. № 3. 6. Посельський В. Європейський Союз: інституційні основи європейської інтеграції. К.: Смолоскип, 2002. 168 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Усна відповідь РН 1.1., РН 1.2, РН 2.1., РН 2.2 Min – 60 балів «3» х 8 = 24 Max – 100 балів «5» х 8 = 40 Контрольна робота РН 1.1., РН 1.2 Min – 60 балів «12» х 2 = 24 Max – 100 балів «20» х 2 = 40 Дослідницький проект РН 1.1., РН 3.1 Min – 60 балів «12» х 1 = 12 Max – 100 балів «20» х 1 = 20 Підсумкове оцінювання: у формі заліку. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів. Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 60 балів, для отримання заліку обов’язково подати письмові роботи – відпрацювання пропущених практичних занять з кожної невідпрацьованої теми дисципліни та виконати контрольні роботи.
Мова викладання
українська