Соціологія поколінь
Освітня програма: Соціологічне забезпечення управлінських процесів
Структурний підрозділ: Факультет соціології
Назва дисципліни
Соціологія поколінь
Код дисципліни
ВК5.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати:
Історію та базові положення теорій поколінь у соціології.
Авторів та розроблені ними засади актуальних теорій поколінь у соціології.
Вміти:
Аналізувати зміст актуальних дискусій в сучасній соціології щодо специфіки взаємодії між поколіннями
Здійснювати аналітичне прогнозування векторів поведінки соціальних груп у розрізі поколінь в умовах пришвидшених суспільних змін
Застосовувати теоретичні підходи та методологію теорій поколінь у соціології до виконання задачі налагодження міжпоколінних взаємодій та вирішення наявних чи потенційних конфліктів між ними.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання базового поняттєво-категоріального апарату соціології.
Знання теоретичних основ класичних соціологічних теорій.
Вміти працювати з науковою літературою та першоджерелами.
Зміст навчальної дисципліни
1. Теорії поколінь в соціології: характеристика та засадничі положення.
Історія виникнення соціології поколінь.
Теорії поколінь Нейла Хоува і Вільяма Штрауса.
Теорії репродукції поколінь в постструктуралістській соціології.
2. Актуальні аспекти дослідження та прогнозування міжпоколінних взаємодій в умовах суспільних змін.
Уявлення про взаємодії поколінь у контексті динаміки зміни ціннісних орієнтацій.
Соціальна напруженість у міжпоколінних взаємодіях.
Технології налагодження міжпоколінної комунікації.
Рекомендована та необхідна література
1. Бойко В. А. Феномен покоління: особливості соціологічної концептуалізації [Електронний ресурс] / В. А. Бойко // Грані. – 2014. – № 12. – С. 158–162. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Grani_2014_12_29
2. Вітт Г. Частота Покоління Z. Як бренди налаштовуються на неї і здобувають довіру споживачів / Грегг Вітт, Девід Берд // Покоління «З»: соціологічна точка зору. – К., Vivat, 2021. - 304 с., с. 41-68.
3. Мороз Є.О. Теоретико-методологічні засади концепції культурної репродукції П.Бурдьє: можливості використання на сучасному етапі розвитку соціологічної теорії // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки: Збірник наукових праць.Вип.26(1) – К.:Логос, 2015. – С.14-21.
4. Новікова Л. Ціннісні відмінності поколінь в сучасному українському суспільстві / Л. Новікова // Вісник Київського національного університету 5 ім. Т. Шевченка / відп. ред. О. Д. Куценко. – Київ, 2015. – Вип. 1 (6) : Соціологія. – С. 23–31.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання:
1.Робота на семінарських заняттях протягом семестру з тем 1-6, РН 1.1, РН 1.2, РН 2.1, РН 2.2 та РН 2.3 – 40 балів/24 бали.
2. Кр 1 з теми 1-3 у формі тесту з закритими альтернативами. (Залежно від стану епідеміологічної ситуації в країні тест може бути запропонований до виконання у онлайн формі за допомогою використання навчальної платформи Moodle), РН 1.1, РН 1.2 та РН 2.1– 30 балів/ 18 балів.
3. Кр 2 з теми 4-6 у формі тесту з закритими альтернативами. (Залежно від стану епідеміологічної ситуації в країні тест може бути запропонований до виконання у онлайн формі за допомогою використання навчальної платформи Moodle), РН 2.2, РН 2.3– 30 балів/ 18 балів.
Підсумкове оцінювання: залік.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Евгенія
Олегівна
Мороз
Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології
Факультет соціології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології