Якісні соціологічні дослідження

Освітня програма: Соціологічне забезпечення управлінських процесів

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Якісні соціологічні дослідження
Код дисципліни
ОК28
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
1.1 Знання методологічних основ, пізнавальних можливостей арсеналу якісних методів, принципів застосування та процедур проведення досліджень 1.2 Знання методик і технік проведення якісного аналізу документів ,case-study, глибинних та фокус-групових інтерв’ю 2.1 Володіння навичками підготовки дизайну дослідження, формування інструментарію, інтерв’ювання, модерування. Здійснювати аналіз даних якісних досліджень 2.2 Вміти оцінювати надійність отриманих результатів 3.1 Демонструвати вміння організовувати та забезпечувати підтримку комунікації в процесі організації та проведення фокус-груп 4.1 Вміти самостійно формулювати мету, ставити конкретні задачі, дослідження, розробляти інструментарій
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Засвоєння матеріалу загальнонаукових та базових обов’язкових дисциплін; 2. Знати методологічні та прикладні основи методів збору соціологічної інформації.
Зміст навчальної дисципліни
1.Теоретико-методологічні основи якісних соціологічних досліджень Вступ. Витоки якісних досліджень в соціології Суть якісної стратегії соціологічних досліджень Підходи до класифікації та сучасні види якісних досліджень Дизайн дослідження: основні елементи та принципи підготовки 2. Аналіз документів у якісних дослідженнях Якісний аналіз документів, доцільність використання, методика проведення Візуальний аналіз як метод якісної стратегії соціологічних досліджень Сучасні дослідження з використанням якісного аналізу документів 3. Інтерв’ю в якісних дослідженнях Фокус-групові інтерв’ю Глибинні напівструктуровані інтерв’ю Вільні інтерв’ю 4. Case-study як метод і як стратегія якісного дослідження Особливості стратегії case-study. Доцільність і можливості використання Методика застосування case-study в соціологічному дослідженні 5. Особливості обробки якісної інформації Можливості аналізу даних якісних досліджень. Основні аспекти надійності висновків якісних досліджень. Тріангуляція методів
Рекомендована та необхідна література
1. Богдан О. Що варто знати про соціологію та соціальні дослідження? / О. Богдан. – Київ: ДУХ І ЛІТЕРА, 2015. – 376 с. 2. Бондар В. С. Методологічні особливості якісних методів [Електронний ресурс] / В. С. Бондар. – 2000. – Режим доступу до ресурсу: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/10020/Bondar_Metodolohichni_osoblyvosti_yakisnykh.pdf.Страус А., 3. Якісні дослідження в соціологічних практиках: Навчальний посібник / За ред. Н.Костенко, Л.Скокової. – К.: Інститут соціології НАНУ, 2009. – 400 с. 4. Handbook of Qualitative Research / Edited by Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln. – Sage Publications, 2000. [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.soc.univ.kiev.ua/uk/library/handbook-qualitative-research-editednorman-kdenzin-and-yvonna-slincoln-2nd-ed 5. Miles M.D., Huberman A.M. Qualitative data analysis. A methods sourcebook. Edition 3: SAGE Publications.- pp. 105-272.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. виконання завдань під час практичного заняття - (2 бали*10=20, мінімум - 12); РН 1.1, РН 1.2, РН2.2, РН 2.2, РН 3.1, РН 4.1 2. дизайн дослідження за темою – (2*5=10 балів, мінімум -6); РН 1.1, РН 1.2 3. інструментарій дослідження – (2*5=10 балів, мінімум – 6); РН 1.2, РН 2.1 4. участь у навчальних інтерв’ю, активне обговорення процедури – 5 балів, мінімум – 3; РН 1.2, РН 2.1, РН 3.1 5. виконання якісного аналізу документів, активне обговорення процедури – 5 балів, мінімум – 3; РН 1.2, РН 2.1, РН 3.1 6. підсумкові звіти за результатами навчальних проектів – (2*5=10 балів, мінімум – 6); РН 1.1, РН 2.1, РН 2.2, РН 3.1 - підсумкове оцінювання: іспит РН 1.1, РН 1.2. Іспит проводиться в письмовій формі. Включає 10 закритих (кожна вірна відповідь оцінюється по 2 бали максимум) та 2 відкритих (кожне оцінюється по 10 балів максимум) запитання. Максимальна оцінка – 40 балів.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра методології та методів соціологічних досліджень
Факультет соціології