Стратегії досліджень контенту медіа

Освітня програма: Соціологія

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Стратегії досліджень контенту медіа
Код дисципліни
ДВА.3.02.09
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Третій
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1. Знати стратегії системного аналізу медіа. 2. Знати основні теоретичні підходи до розуміння медіа, еволюцію теорій щодо медіа. 3. Знати характеристики сучасних нових медіа: ризики та перспективи. 4. Вміти використовувати різноманітні методологічні підходи в дослідженні медіа. 5. Вміти обгрунтовувати і застосовувати методи, адекватні до наукової та практичної задачі. 6. Вміти презентувати результати дослідження. 7. Вміти самостійно і відповідально здійснювати візуальний аналіз сучасних медіа.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання про природу медій та їх функціонування у суспільстві та в он-лайн просторі. 2. Базове соціологічне знання якісних та кількісних методів соціологічного дослідження.
Зміст навчальної дисципліни
1.Теоретичні підходи до вивчення медіа. 2.Стратегії дослідження медіа. 3.Методологія дослідження медіа. 4.Метод дискурс аналізу. 5. Метод контент –аналізу. 6.Візуальний аналіз. 7 .Методи аналізу соціальних медіа.
Рекомендована та необхідна література
1. Луман Н. Реальность массмедиа. - М., 2005.-251. 2. Мак-Квейл Д. Теорія масової комунікації. -Львів, 2010,- 536с. 3. Медіа. Демократія. Культура. -К.: Інститут соціології НАН України, 2008.-356с. 4. Іванов В.Ф. Контент-аналіз. Методологія і методика дослідження ЗМК. - К.,1994. - 112с. 5. Іванов В.Ф. Теоретико методологічні основи вивчення змісту масової комунікації. К.: 1996. -200 с. 6. Пітере Дж.Слова на вітрі.-К.,2004-302с. 7. Чудовська-Кандиба І.А. Соціокультурні виміри рекламних практик. - К.: Видавництво «КІС», 2010.-445С. 8. Черных А. Мир современных медиа. — М.: Издательский дом «Территория будущего», 2007.-312 с. 9. Sztompka Р.Socjologia wizualna.Fotografia jako metoda badawcza.-Warszawa. - 2005. - 150s.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція-дискусія, самостійна робота, проектно-пошукова робота, кейс-метод, науково-дослідницький метод, практичне заняття, презентація і дискусія семінар-тренінг.
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Аналітичний огляд: РН1.1., РН2.1., РН2.3. - тіп 6/ max 10 балів. 2. Участь у дискусії, аналіз кейсів: РН1.2., РН1.3., РН2.2, РН2.3. - тіп 12/max 20 балів. 3. Презентація власних результатів камерного дослідження медіа: РНЗ. 1. - тій 6/ max 10 балів. 4. Аналіз фото матеріалів медіа за темою дисертації: РН4.1. - тіп 6/max 10 балів. 5. Тест РН2.2 - тіп 6/max 10 балів. - підсумкове оцінювання: письмовий екзамен - 40 балів. Мінімальний бал успішного складання (отримання загальної позитивної оцінки) екзамену - 24 бали. - умови допуску до підсумкового екзамену: здобувач не допускається до екзамену, якщо сумарна кількість балів менша за критично-розрахунковий мінімум у 36 балів. Допуском до екзамену є написання тесту-допуску.
Мова викладання
Українськa

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра методології та методів соціологічних досліджень
Факультет соціології