Соціологія маркетингу
Освітня програма: Соціологія (мова навчання англійська) / Sociology
Структурний підрозділ: Факультет соціології
Назва дисципліни
Соціологія маркетингу
Код дисципліни
ВБ1.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1. Знати методологічні засади соціологічного вивчення маркетингу, теоретичний зміст основних сучасних концепцій маркетингу.
1.2. Знати специфіку опису, пояснення, прогнозування соціальних явищ і процесів на основі результатів маркетингового дослідження.
2.1. Вміти аналізувати основні фактори (економічні, культурні, соціальні, особистісні, психологічні), що впливають на діяльність маркетингу у соціальній структурі суспільства.
2.2. Володіти базовими навичками застосування маркетингового інструментарію для вирішення практичних завдань соціологічного супроводу маркетингових стратегій.
3.1. Презентувати результати самостійного дослідження.
4.1. Здійснювати самостійно аналітичну, дослідницьку та пошукову діяльність.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати концептуальні засади соціології економіки, соціології реклами, соціології масових комунікацій.
2. Володіти навичками аналітичних та пошукових методів соціологічної емпірики.
Зміст навчальної дисципліни
І. Концептуальні основи соціології маркетингу.
Тема 1. Маркетинг як соціальний та управлінський процес.
Тема 2. Причини, проблеми та перспективи соціологізації маркетингу.
Тема 3. Соціологічний аналіз маркетингового середовища та комплексу маркетингу.
Тема 4. Соціологічні основи дослідження маркетингу як процесу соціальної взаємодії.
ІІ. Маркетинг як інституційна соціальна практика регуляції ринку.
Тема 5. Планування, організація та контроль маркетингової діяльності.
Тема 6. Маркетинг як соціальний процес конструювання економічних обмінів.
Тема 7. Технологізація маркетингової діяльності.
Тема 8. Специфіка прикладних маркетингових досліджень.
Рекомендована та необхідна література
1. Baker M.J. Marketing Theory: A Student Text / Michael J Baker, Michael Saren. – SAGE, 2010. – 448 p.
2. Benzo R. Marketing Research: Planning, Process, Practice / Riccardo Benzo, Marwa G. Mohsen, Chahid Fourali. – SAGE, 2017. – 432 p.
3. Brace I. An Introduction to Market & Social Research: Planning & Using Research Tools & Techniques / Ian Brace. – Kogan Page, 2006. – 154 p.
4. Clow K.E. Essentials of Marketing Research: Putting Research Into Practice / Kenneth E. Clow, Karen E. James. – SAGE Publications, 2013. – 520 p.
5. Connolly J. The Social Organisation of Marketing: A Figurational Approach to People, Organisations, and Markets / John Connolly, Paddy Dolan. – Springer, 2017. – 230 p.
6. Ellis N. Marketing: A Critical Textbook / Nick Ellis, James Fitchett, Matthew Higgins, Gavin Jack, Ming Lim, Michael Saren, Mark Tadajewski. – SAGE, 2010. – 256 p.
7. Ferguson C. Consumer Behavior: A Marketing Perspective / Carroll Ferguson. – CLANRYE International, 2020. – 212 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, індивідуальне дослідницьке завдання, презентація
Методи та критерії оцінювання
1. Групова та індивідуальна робота на семінарських заняттях: РН 1.1, РН 1.2, РН 2.1, РН 2.2 – max 20 / min 12 балів.
2. Контрольні роботи: РН 1.1, РН 1.2, РН 2.1, РН 2.2 – max 20 бали / min 12 балів (2 роботи по max 10 бали / min 6 балів).
3. Індивідуальне дослідницьке завдання: РН 3.1, РН 4.1 – max 10 / min 6 балів.
4. Презентація результатів дослідницького завдання: РН 3.1, РН 4.1 – max 10 / min 6 балів.
Підсумкове оцінювання: письмовий іспит РН 1.1, 1.2, 2.1, 2.2. (білет містить два питання) – max 40 / min 24 балів (max 20 / min 12 балів за кожне питання білету).
Мова викладання
англійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни