Сучасні тенденції в соціологічному теоретизуванні

Освітня програма: Соціологія (мова навчання англійська) / Sociology

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Сучасні тенденції в соціологічному теоретизуванні
Код дисципліни
ОК07
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
Знати: результати інноваційних досліджень, спрямованих на розвиток соціологічної теорії; систему базових структурних компонентів системи сучасного соціологічного знання в аспекті їх застосування при теоретичних поясненнях онтологічної специфіки сучасних суспільств, соціальних взаємодій та комунікацій. Вміти: працювати з соціальною інформацією, даними соціологічних досліджень; виявляти, аналізувати та інтерпретувати актуальні соціальні проблеми розвитку суспільства; здійснювати реферування наукових джерел англійською мовою, робити самостійні висновки; використовувати сучасні інформаційно-комунікативні технології при професійному спілкуванні; обміні інформацією; зборі, аналізі, обробці та інтерпретації даних й візуальному представленні результатів наукової діяльності. Демонструвати: навички аргументованого представлення власної думки, компетентної та толерантної дискусії з опонентами; навички самостійної дослідницької роботи, опанування новими знаннями.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати англійську мову на рівні В1 (середній рівень), теоретичні основи соціології, сучасні соціологічні дослідницькі проекти, соціологічний підхід до аналізу соціальних явищ, термінологію, концептуальну основу сучасної соціологічної теорії та емпіричних досліджень. 2. Вміти працювати з соціологічними даними, читати професійні соціологічні публікації та формулювати ідеї англійською мовою. 3. Мати елементарні навички пошуку та вибору відповідної інформації англійською мовою, використання методологій та концептуальних засад соціологічного аналізу; дискутувати, представити і обговорювати власну позицію обраної актуальної проблеми.
Зміст навчальної дисципліни
1 Інтелектуальна ідентичність соціології як системи наукових знань: класична теоретична традиція та сучасність. 2 Дослідницьке поле сучасної соціології: теоретичні стратегії дослідження тенденції трансформації предмету та пізнавальних функцій соціології. 3 Структурна та концептуальна диференціація системи соціологічного зання та проблема теоретичного синтезу соціологічних парадигм. 4. Особливості основних напрямків теоретичного дослідження фундаментальних отологічних чинників суспільного життя. 5. Суспільство, соціальні системи та соціальні взаємодії як об’єкти теоретичного аналізу в новітній соціології. 6. Насилля та антагоністичні феномени сучасного суспільного життя: проблема розвитку теоретичних інтерпретацій. 7. Ненасильницькі взаємодії як об’єкт теоретичного аналізу в новітній соціології. 8. Комунікація як теоретична та методологічна проблема новітньої соціології.
Рекомендована та необхідна література
1. Advances in sociological knowledge / N.Genov ed. – Paris, 2002.- P.5-45 2. Calhoun Cr., Light D., Keller S. Sociology.-6th ed.- N.Y, 2008.- P.29-50. 3. Berger P Invitation to sociology.- N.Y., 1963.- Ch.3-5. 4. Мacionis J. Sociology - 17th ed . – Pearson, 2020. - Р. 2-9; 24-56: 111-148. 5. Macionis J., Plumer K. Sociology: A Global Introduction. – 5th ed. – Pearson, 2012 – Р. 10-36; 78-96; 136-163. 6. Modern sociology /Readings compiled by J Goldstein. - Richmond: Open Learning Institute, 2019. – P. 48-67. 7. Kammeyer K., Ritzer G., Yetman N. Sociology: experiencing changing societies./ Kenneth Kammeyer, George Ritzer, Norman Yetman .- Boston: Allyn & Bacon, 1997.- P.1-29. 8. Latоur B. Reassmbling the social.- Oxford: Oxford: UP, 2005.- P.21-63. 9. Smelser N. Problematics of sociology. – N.Y., 1997.- Р. 1-33. 10. Ritzer G. Modern sociological theories. - 5th ed. – N.Y.- 2003.- Ch. 2-3.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичні заняття, творчі завдання, самостійна робота, підсумкова робота
Методи та критерії оцінювання
1. Участь у дискусіях - на заняттях буде запропоновано кілька форм індивідуальної та групової роботи з різних завдань на основі аналізу прочитаних матеріалів – 20/12 балів. 2. Презентація на тему в рамках магістерської дисертації на основі аналізу п'яти статей англійською мовою (опубліковані в рецензованих журналах) – 10/6 балів. 3. Аналіз (Review) презентації колеги – 10/6 балів. 4. Контрольна робота – 20/12 балів (2 контрольні роботи по 10 максимальних або 6 мінімальних балів за кожну). Підсумкове оцінювання: письмовий іспит.
Мова викладання
англійська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни