Методи збору соціологічних даних
Освітня програма: Соціальні технології
Структурний підрозділ: Факультет соціології
Назва дисципліни
Методи збору соціологічних даних
Код дисципліни
ОК9
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
1.1 Знання щодо суті емпіричного дослідження, його програмування та етапів.
1.2 Знання суті та особливостей «кількісних» та «якісних» методів збору соціологічної інформації.
2.1 Вміти обирати метод збору соціологічної інформації відповідно до мети та завдань соціологічного дослідження та пізнавальних можливостей методу.
2.2 Володіти первинними навичками розробки відповідного інструментарію соціологічного дослідження.
3.1 Демонструвати вміння організовувати та забезпечувати підтримку комунікації в процесі виконання групових завдань.
4.1 Вміти самостійно формулювати мету, ставити конкретні задачі, дослідження, розробляти інструментарій.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсу "Вступ до спеціальності".
2. Знання теоретичних основ методології проведення соціологічних досліджень
3. Знання англійської мови
Зміст навчальної дисципліни
1 Емпіричне соціологічне дослідження, його програмування. Поняття методу збору соціологічних даних. Дист. курс "Соціологія та соціальні дослідження: що, як, навіщо?" на Prometheus 2 Опитування як метод збору соціологічної інформації. Два класи опитувального методу 3 Запитання як інструмент збору інформації в соціологічному дослідженні. Дист. курс "Questionnaire Design for Social Surveys" на Coursera 4 Стандартизовані шкали вимірювання емпіричних ознак Надійність вимірювання 5 Вибірка в соціологічному дослідженні 6 Особливості та процедура соціометричного опитування 7 Експертне опитування, його специфіка та складнощі проведення 8 Заочні форми опитування 9 Спостереження: особливості та різновиди методу 10 Експеримент в соціологічному дослідженні. 11 Аналіз документів як метод збору соціологічної інформації 12 Загальна характеристика «якісних» методів збору інформації 13 Глибинне інтерв’ю, його специфіка та різновиди 14 Фокусоване групове інтерв’ю 15 Аналіз випадку.
Рекомендована та необхідна література
1. Паніна Н.В. Технологя соціологічного дослідження: Дисципліна лекцій / 2-е видання. - К., 2007
2. Паніотто В., Харченко Н Методи опитування: Підручник. – К.: Вид.дім «Києво-Могилянська академія», 2017, - 342 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. відповіді на практичному занятті РН1.1, РН1.2, РН2.1, РН2.2, РН4.1 (2 бали*10=20 балів максимум, 12 - мінімум); 2. виконання завдань на практичних заняттях (аналіз карток спостережень, анкети, гайду інтерв'ю, класифікатора контент-аналізу, телефонних інтерв’ю тощо) РН1.2, РН 2.1, РН 2.2, РН 3.1, РН 4.1 (2 бали*10=20 балів максимум, 12 балів- мінімум); 3. зарахування результатів проходження дистанційних курсів "Соціологія та соціальні дослідження: що, як, навіщо?" на Prometheus та онлайн курсу "Questionnaire Design for Social Surveys" на Coursera (безкоштовна 7-денна версія); бали успішності з надісланого викладачеві скріншоту індексуються 1:10 РН 1.1, РН 1.2, РН 2.1, РН 2.2, РН 3.1 (10 балів *2=20 балів максимум, 12 балів - мінімум); підсумкове оцінювання: письмовий іспит РН 1.1, РН 1.2, РН 2.1, РН 2.2, РН 4.1 (білет містить блок тестових запитань на 35 балів максимум та відкрите запитання на 5 балів максимум) – 40 балів. Мінімальний бал успішного складання іспиту – 24 бали.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни