Постмодерні теорії нової мобільності
Освітня програма: Соціологія
Структурний підрозділ: Факультет соціології
Назва дисципліни
Постмодерні теорії нової мобільності
Код дисципліни
ВБ4.10
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
- Знати: зміст та сутність поняття «мобільність», основні теоретичні концепції постмодерну, що експлікують поняття мобільності; роль і значення сучасних досліджень мобільності в соціології, а також сутність та зміст образів мобільності та її соціального значення в контексті теорій урбанізації та глобалізації.
- Вміти: працювати з сучасною науковою літературою, критично опрацювання першоджерела, використовувати методи аналізу, порівнювати та оцінювати методологічну спроможність різних концепцій та методологій вивчення мобільності в контексті процесів глобалізації та урбанізації.
- Організовувати та презентувати дослідницький проект.
- Вести аналітичну, дослідницьку та пошукову діяльність.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати теорії простору та соціальної мобільності.
2. Вміти аналітично мислити.
3. Володіти навичками роботи з сучасною комп’ютерною та цифровою технікою.
Зміст навчальної дисципліни
1. Теорії новітньої мобільності.Мобільність: нові дослідницькі горизонти. Поняття мінливості, плинності та потоків.
2. Людина мобільна. Номадизм в епоху Постмодерну. Фріланс та теорія прекаріату.
3. Практики мобільності. Теорія дрейфу Г.Дебора та ритманаліз А.Лефевра. Мобільності в міському просторі.
4. Сучасні комунікації та мобільність. Соціологія мобільної телефонії. Інтернет та мобільні комунікації.
Рекомендована та необхідна література
Аррі Дж., Денніс К. Після автомобілізму. – К.: Темпора, 2010. – 254 с. (С. 169-188).
Бауман З. Глобалізація. Наслідки для людини і суспільства / пер. з англ. І.Андрущенка. – К.: Вид.дім «Києво-Могилянська академія», 2008. – 109 с. (С. 73-82;).
Бауман З. Плинні часи: життя в добу непевності / пер. з англ. А. Марчинського. – К.: Критика, 2013. – 176 с.
Петренко-Лисак А.О. Мобільна телефонія в матриці міського життя // Соціологічні студії : наук.-практ. журн. / уклад. Л.Й. Кондратик, С.А. Сальнікова. – Луцьк: Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. – №1(8). – С. 69-73.
Талеб Н. Антикрихкість. Про (не)вразливе у реальному житті / пер. з англ. М. Климчук. – К.: Наш Формат, 2018. – 400 с.
Lefebvre H. Rhythmanalysis: Space, Time and Everyday Life. – London, New York: Continuum, 2007. – 114 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. активна робота на практичних заняттях.
2. виконання контрольних робіт.
3. виконання та презентація результатів дослідницького завдання.
Підсумкове оцінювання: письмовий іспит (тест з 10 запитань та 2 теоретичні запитання).
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни