Порівняльна соціологія Європи
Освітня програма: Соціологія
Структурний підрозділ: Факультет соціології
Назва дисципліни
Порівняльна соціологія Європи
Код дисципліни
ВБ9.6
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати провідні концепції розвитку європейських суспільств, типологію суспільств та аналітичні виміри для порівняльного вивчення.
Знати особливості порівняльного методу, пізнавальні можливості та обмеження його видів, міжнародні бази даних в застосуванні до вивчення суспільств
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку та порівняльного аналізу соціологічної і статистичної інформації стосовно європейських суспільств
Презентувати результати практичної аналітичної роботи, виявляти сильні і слабкі аргументи наукових публікацій та презентацій
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання теоретичних основ соціологічного розуміння суспільства як соціальної системи.
Вміння працювати із статистичними даними
Володіння елементарними навичками пошуку і відбору релевантної інформації, критичного аналізу, роботи в групі.
Зміст навчальної дисципліни
Що таке Європа? Проблеми кордонів та регіонів
Як порівнювати країни? Методологічні проблеми, соціологічні виміри, бази порівняльних даних
Інституційний дизайн європейських суспільств: історичний спадок і новітні тренди
Культурна карта Європи: культурні відмінності та подібності
Соціальні нерівності і стратифікація: європейські порівняння
Міграційні виклики європейським країнам
Якість життя в європейських суспільствах
Соціальний активізм та політична участь
Рекомендована та необхідна література
Горбачик А.П. Порівняльний метод у вивченні нових соціальних явищ: можливості та проблеми\\ Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки. - № 17, 2012. – С. 6-11.
Eatock, David et al., Demographic Outlook for the European Union, in-depth analysis. - EPRS | European Parliamentary Research Service & EUI | European University Institute, Dec. 2017. – 36 p.
Genov, N. Does Europeanization Foster Constructive Individualization? \\ Comparative Sociology. - 6 (2017). – p. 1-30.
Hooghe, L., Marks G. Cleavage Theory Meets Europe’s Crises: Lipset, Rokkan, and the Transnational Cleavage \\ Journal of European Public Policy. Special Issue “Theory Meets Crisis”. – 41 p.
Immerfall St., Therborn G. Handbook of European Societies. Social Transformations in the 21st Century. - Springer, 2010. – 685 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Участь у дискусії - 50 балів/ 30 балів.
Практична робота з пошуку інформації та аналізу даних – 25 балів/15 балів.
Підсумкове командне мікро-дослідження та презентація його результатів – 25 балів/ 15 балів.
- підсумкове оцінювання: залік.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни