Основи цифрової техніки

Освітня програма: Прикладна фізика, наноелектроніка та комп’ютерні технології

Структурний підрозділ: Факультет радіофізики, електроніки та комп’ютерних систем

Назва дисципліни
Основи цифрової техніки
Код дисципліни
ВК 2.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Формування уявлення про елементи сучасної мікросхемотехніки, цифрових електронних систем та елементи вбудованих систем.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Навчальна дисципліна «Основи цифрової техніки» базується на циклі дисциплін професійної та практичної підготовки, зокрема, таких як «Радіотехнічні кола та сигнали», «Радіоелектроніка».
Зміст навчальної дисципліни
У програмі дисципліни розглядаються основи організації, побудови та функціонування елементів цифрової схемотехніки – логічних елементів, елементів пам’яті (як статичних, так і динамічних): RS-тригер, D-тригер, лічильний тригер, JK-тригер, паралельний та послідовний регістри. Розглядаються елементи статичної та динамічної пам’яті, складні комбінаційні пристрої (дешифратори, шифратори, мультиплексори). Вивчаються основні цифрові інтерфейси: SPI, UART, шини 1-wire, I2C, RS-485.
Рекомендована та необхідна література
1. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу “Інтегральна електроніка” / Клешич М.М., Фесенко С.О. // К.: Видавнича лабораторія радіофізичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2019. 2. Цифрові пристрої. / І.І. Бех, С.М. Левитський // Навчальний посібник – К.: Видавнича лабораторія радіофізичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, – 2016, – 336 c. 3. R. Laptik. Digital Devices: A Laboratory Manual. Vilnius: Technika, 2012. 133 p. 4. Kleitz, W. (2008). Digital Electronics: A Practical Approach. McGraw Hill. 919 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, лабораторні роботи, підсумкові контрольні роботи, самостійні завдання (реферати), підсумковий залік
Методи та критерії оцінювання
Оцінюються контрольні роботи, лабораторні та самостійні роботи (реферати), відповіді на заліку. Вклад результатів навчання у підсумкову оцінку, за умови їх опанування на належному рівні і успішної здачі всіх робіт наступний: знання до 50 %; вміння – до 35%; комунікація – до 5%; автономність та відповідальність – до 10%.
Мова викладання
Українська