Теорія та історія соціології
Освітня програма: Соціологія
Структурний підрозділ: Факультет соціології
Назва дисципліни
Теорія та історія соціології
Код дисципліни
ОК4
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати основні етапи розвитку теоретичного соціологічного знання
Знати специфіку класичного етапу становлення соціології та її основних представників
Вміти працювати з бібліографією та першоджерелами
Вміти аналізувати, узагальнювати, робити порівняльну характеристику персоналій, ідей та епох
Вміти застосовувати поняття та положення соціологічних теорій ХІХ - початку ХХ століття для аналізу сучасного суспільства
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Вміти працювати з науковою літературою та першоджерелами
Зміст навчальної дисципліни
Історія соціології як наука. Основні етапи і напрямки розвитку знань про людину та суспільство. Виникнення і розвиток соціології у ХІХ ст. Соціологічна концепція О.Конта. Соціологічний натуралізм. Історичний матеріалізм К.Маркса та Ф.Енгельса як теорія суспільства. Психологічний напрям у соціології ХІХ ст. Німецька формальна соціологія
Рекомендована та необхідна література
Арон Р. Етапи розвитку соціологічної думки / Пер.з фр. Г.Філіпчука. - К.: Юніверс, 2004
Батаєва, К., Бурлачук, В., Степаненко, В. Історія української соціології: навчальний посібник, Київ: Видавничий дім «Кондор», 2018 – с.5-236, 281-390.
Захарченко М.В., Погорілий О.І. Історія соціології: від Античності до початку ХХ ст. - К.: Либідь, 1993.
Парсонс Т. Соціальна структура і особистість [пер. з англ. В. Верлок, В. Кебуладзе]. – К.: Дух і Літера, 2011. – С. 82–115, 132–219.
Соболевська М.О. Неофункціоналістські та постструктуралістські теорії в сучасній соціології. Навчальний посібник. – К.: Дух і літера, 2010. – С.9-27, 107-150.
Штомпка П. Соціологія. Аналіз суспільства [пер. з польськ. Галини Теодорович] / Пйотр Штомпка. – Львів.: Колір ПРО, 2020. – С. 57–145, 685–748.
Joas Hans, Knoebl Wolfgang Social Theory: Twenty Introductory Lectures. - Cambridge University Press, 2009. - P. 11-36, 37-140, 182-253, 290-358, 359-402, 403-441, 533-574, 753-791.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Індивідуальна та групова робота на семінарських заняттях– 50/30 балів
Виконання тестових завдань – 50/30 балів (5 робіт по 10 максимальних або 6 мінімальних бали за кожну)
Підсумкове оцінювання: залік
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни