Соціальне лідерство

Освітня програма: Соціологічне забезпечення управлінських процесів

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Соціальне лідерство
Код дисципліни
ОК15
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Знати зміст основних теоретичних підходів до вивчення лідерства 1.2 Знати сутність і структуру понять «лідер» і «лідерство» 2.1 Вміти аналізувати теорії походження лідерства, національні та історичні особливості лідерства 2.2 Вміти виокремлювати ключові проблеми при пошуку специфічних особливостей, спільних ознаки та відмінностей між схожими з лідерством поняттями 3 Вміти здійснювати презентацію індивідуального науково-дослідного завдання, застосовуючи методи публічних виступів 4 Вміти самостійно здійснювати аналітичну, дослідницьку та пошукову діяльність при виборі вправ, що застосовуються для розвитку лідерських якостей
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати основні поняття загальної соціології, галузевих соціологій. 2.Розуміти механізми та закономірності функціонування політичних інститутів в суспільстві, особливостей міжособистісної та міжгрупової взаємодії.
Зміст навчальної дисципліни
1 Сутність і структура понять «лідер» і «лідерство» 2 Аналіз теорій походження лідерства 3 Визначення типів лідерів і лідерства 4 Поняття соціального лідерства. Міждисциплінарний характер вивчення соціального лідерства 5 Національні особливості соціального лідерства 6 Менеджер і лідер: пошук специфічних особливостей, спільні ознаки та відмінності 7 Лідер і група (колектив ). Вправи з формування здатності працювати в команді 8 Технології публічних виступів 9 Розвиток лідерського потенціалу: методики діагностики, конструювання кластеру та формування лідерських якостей 10 Тренінг з розвитку лідерських якостей
Рекомендована та необхідна література
1. Кочубей Т. Сучасні теорії лідерства: теоретичний аспект / Т. Кочубей, А. Семенов // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2012. - № 40. - С. 176-184. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2012_40_28. 2. Нестуля О.О., Нестуля С.І., Карманенко В.В. Основи лідерства. Тренінг лідерських якостей та практичних навичок менеджера: навч. посіб. – К.: Знання, 2013. – 287 с. 3. Сопівник Р.В., Сопівник І.В., Варивода Н.А. Лідерологія: навчальний посібник. К.: «Компринт», 2018. 488 с. 4. Сопівник Р. Виховання лідерських якостей студентів аграрних закладів вищої освіти в умовах ринковахи відносин. Edukacja zawodowa i ustawiczna. Warszawa: APS w Warszawie. 2018. C. 287–295.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1) активна робота студента під час проведення семінарських занять (РН1.1; РН1.2; РН2.1; РН2.2)–30/20 балів, 2) виконання двох модульних контрольних робіт ( РН1.1; РН1.2; РН2.1; РН2.2; РН4) – 40/24 балів, 3) виконання та презентація результатів групового практичного завдання (РН3; РН4) – 30/16 балів. підсумкове оцінювання – залік
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни