Сучасне мистецтво

Освітня програма: Краєзнавство, екскурсознавство та історико-культурний туризм

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Сучасне мистецтво
Код дисципліни
ВП 6.3
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати основні терміни та поняття Знати особливості розвитку мистецтва та історичний контекст ХХ-ХХІ ст. для аналізу творів мистецтва Вміти критично аналізувати стилістичні особливості пам’яток сучасного мистецтва та критикувати підходи у мистецтвознавчих та історіографічних підходах Вміти застосовувати інформаційно-пошукові системи та методи історичного аналізу Підтримувати наукову дискусію щодо сучасного мистецтва Вибрати оптимальний спосіб аналізу твору сучасного мистецтва
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати попередній етап розвитку західного мистецтва. Вміти добирати історичні джерела та фахову літературу з певної тематики. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Сучасне мистецтво» спрямована на вивчення історії західноєвропейського та українського художнього мистецтва у період ХХ – початку ХХІ століть за хронологічно-тематичним принципом. У першій змістовій частині розглядаються напрямки до 1960-х років (постімпресіонізм, примітивізм, фовізм, кубізм, футуризм, супрематизм/конструктивізм, неопластизм, баугауз, дадаїзм, сюрреалізм, абстрактний експресіонізм), а у другій – від 1960-х до сучасності (поп-арт, концептуалізм, перформанс, мінімалізм, відеоарт, метамодернізм). Водночас під час лекційних занять розвиваються навички пояснення творів мистецтва через біографії художників та суспільно-політичних подій, контексту. Самостійна робота зосереджена на вміння добирати відповідну літературу, історичні й мистецькі джерела до власного дослідження. Мета дисципліни – формування у студентів комплексу знань та практичних навичок щодо розвитку західного мистецтва на сучасному етапі.
Рекомендована та необхідна література
Француаза Барт-Ґалль, 2016. Як розмовляти з дітьми про мистецтво ХХ століття. Львів: Видавництво Старого Лева. Ренс Бод, 2016. Забуті науки. Історія гуманітарних наук. Київ, Видавництво Жупанського. Вілл Гомперц, 2017. Що це взагалі таке? 150 років сучасного мистецтва в одній пілюлі. Київ: ArtHuss. Сидоренко В, 2004. Венеціанські Бієнале і проблеми сучасного мистецтва в Україні. Сучасне мистецтво: науковий збірник / Акад. мистецтв України ; Ін-т проблем сучасного мистецтва АМУ. Вип. 1, с. 117-123. Dana Arnold, 2004. Art History: A Very Short Introduction. Oxford University Press. Charlotte Cotton, 2020. The Photograph as Contemporary Art. Thames & Hudson. T.J. Demos, Emily Eliza Scott, Subhankar Banerjee, 2021. The Routledge Companion to Contemporary Art, Visual Culture, and Climate Change. Routledge. Lance Esplund, 2018. The art of looking: how to read modern and contemporary
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання: полягають у розвитку й формуванні загальних компетентностей зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу; здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня, з експертами з інших галузей знань; цінування та повага різноманітності та мультикультурності та фахових компетентностей історика – аналізувати відмінності в історіографічних поглядах різних періодів та у різних контекстах; опрацьовувати наукові та різного роду інформаційні джерела й використання інформаційно-пошукових інструментів, таких як: бібліографічні довідники, путівники до архівних фондів, архівні описи та посилання на електронні ресурси, описи музейних фондів, виставкові та галерейні каталоги.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за контрольні роботи); бали, отримані за виконання академічних есе; бали, отримані за бліц-опитування на лекційних заняттях, а також бали, які отримані за залікову роботу. Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-3, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 4-6. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни