Менеджмент культурних проектів та виставково-експозиційних практик

Освітня програма: ОПП Культурологія 2020

Структурний підрозділ: Філософський факультет

Назва дисципліни
Менеджмент культурних проектів та виставково-експозиційних практик
Код дисципліни
ДВС.3.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
7
Результати навчання
Знати: визначення та завдання менеджменту культурних проектів; структуру культурного проекту; особливості організації культурного проекту та реалізації його етапів; значення соціологічних досліджень при створенні культурного проекту; історичні етапи становлення виставково-експозиційної практики; особливості роботи музейних інституцій; специфіку функціонування культурних інституцій, аукціонів, бієнале; роль кураторства та арт-менеджменту. Вміти: застосовувати загальні положення менеджменту в сфері культури; створювати власний культурний проект; виступати куратором та арт-менеджером виставкових проектів; визначати стратегічні цілі виставкових проектів. Комунікація: вести полеміку стосовно ролі та значення культурних проектів; працювати в малих групах; презентувати власні виставково-експозиційні проекти. Автономність та відповідальність: вирішувати комплексні завдання, пов’язані з плануванням культурного проекту; дотримуватися основних принципів авторського права.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення курсу студенти повинні: знати: основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; етапи та специфіку розвитку художньої сфери; культурологічні поняття та категорії; культурологічні теорії та методи досліджень. вміти: збирати та інтерпретувати інформацію про феномени та явища культури; практично застосовувати теоретичні знання; прогнозувати перспективи розвитку культурних явищ; орієнтуватися в основних етапах та змістовній специфіці виставково-експозиційної діяльності; аналізувати принципи побудови експозицій; створювати власні виставкові проекти. володіти: елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; навичками критичного ставлення та прогнозування стосовно політичних, економічних, культурно-мистецьких подій та явищ; навичками використання іншомовних фахових культурологічних інформативних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
В курсі викладаються основи теоретичного осмислення та практичного втілення менеджменту культурних проектів. Навчальна дисципліна узагальнює та систематизує уявлення про: • менеджмент в сфері культури; • своєрідність та характеристики культурного проекту; • законодавчу політику України щодо сфери культури; • специфіку створення культурного проекту; • його ресурсне забезпечення; • вміння організовувати проектну команду; • залучати до співпраці спонсорів та меценатів; • аналізувати наслідки здійснення культурного проекту. Відбувається ознайомлення студентів з історією становлення виставково-експозиційної сфери та практикою організації виставкових заходів.
Рекомендована та необхідна література
1. Гагоорт Г. Менеджмент мистецтва. Підприємницький стиль. Львів: Літопис, 2008. – 360 с. 2. Головач Н. М. Реалізація культурних проєктів в рамках креативних індустрій. 3. Івановська Н. В., Шульгіна В. Д., Яковлев О. В. Соціокультурне проектування в мистецтві: теорія та практика : підручник. Київ : Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2018. 196 с. 4. Калита Т.В. Застосування проектної діяльності у сфері культури. /Культура України. Вип.64, 2019. – С. 138-149.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання семестрової роботи: 1. Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах: – 24 / 40 балів 2. Самостійна робота (підготовка культурного та виставково-експозиційних проектів): - 24 / 40 балів Підсумкова контрольна робота в письмовій формі – 12 / 20 балів
Мова викладання
українська