Історико-культурні пам’ятки країн Центрально-Східної Європи
Освітня програма: Краєзнавство, екскурсознавство та історико-культурний туризм
Структурний підрозділ: Історичний факультет
            Назва дисципліни
        
        
            Історико-культурні пам’ятки країн Центрально-Східної Європи  
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ВК 2.10
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2022/2023
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            8 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            4
        
    
            Результати навчання
        
        
            Знати предметне поле пам’яткознавства та сучасної історико-туристичної науки, особливості Центрально-Східного Європейського туристичного  регіону, специфіку розвитку пам’яткознавства та регіональні особливості організації історичного туризму в провідних  країнах Центрально-Східної Європи, особливості матеріальної і нематеріальної культурної спадщини регіонів Центрально-Східної Європи, характеристику історико-культурного  туристичного потенціалу країн  Центрально-Східної Європи. Вміти  класифікувати види історико-культурних пам’яток в Європейському  туристичному  регіоні,  давати загальну та кількісну характеристику історико-культурних пам’яток Центрально-Східної Європи, що ввійшли до спису Всесвітнього надбання людства ЮНЕСКО, аналізувати законодавство та нормативні  документи, що стосуються історико-культурних пам’яток, а також   організації та  розвитку історичного туризму в провідних країнах Центрально-Східної Європи, класифікувати та  систематизувати історико-культурні пам’ятки.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            Знати регіони і місця зосередження в країнах Центрально-Східної Європи унікальної культурної спадщини місцевого, загальнодержавного та світового рівня.
Вміти орієнтуватись по мапі Центрально-Східної Європи щодо визначення території чи  регіону, де зосереджено унікальну  історико-культурну  спадщину.
Володіти елементарними навичками історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків окремих подій, класифікації об’єктів  історичного  туризму на археологічні, історичні, монументальні, ландшафтні та інші види об‘єктів історико-культурного туризму.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Дисципліна «Історико-культурні пам’ятки країн Центрально-Східної Європи»,  належить до переліку вибіркових дисциплін блоку «Історико-культурний туризм та екскурсознавство» та вивчається у 8 семестрі відповідно до навчального плану ОП «Краєзнавство, екскурсознавство та історико-культурний туризм». Збільшення інтересу до історико-культурного туризму на сучасному етапі  в країнах Центральної та Східної Європи вимагає підготовку кваліфікованих спеціалістів, які б знали про важливі пам’ятки як матеріальної так і духовної культури окремих народів, а також визначні місця, пов'язані з важливими історичними подіями, з життям та діяльністю відомих осіб. Адже пам’ятки історії були і залишаються джерелом історико-культурної інформації а також витворами мистецтва,  вивчення яких  завжди сприятиме розвитку туристичної галузі.  Докладно розглядаються унікальні природні території в країнах Центрально-Східної Європи, які мають історичну цінність, а також унікальні особливості найважливіших  об‘єктів матеріальної та духовної  культури  народів Європи, що ввійшли до списку Всесвітнього надбання людства ЮНЕСКО.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            Абрамов В.В. Історія  туризму.  Харків: Форт, 2010.  286 с.
Вишневська О.О.  Туристичне країнознавство.  Харків: ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2011.  593 с.
Історія світової культури. Культурні  регіони.  К.: Либідь, 2000.  520 с.
Кляп М.П., Шандор Ф.Ф. Сучасні  різновиди  туризму.  К.: Знання, 2011. 334 с.
Cultural Tourism In Poland https://helleniculturaldiplomacy.com/en/cultural-tourism-in-poland/   
Любіцева О.О., Бабарицька В.К. Туризмознавство: вступ до фаху: підручник. К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський  університет», 2008.  335 с.
Мальська М., Гамкало М., Бордун О. Туристичне країнознавство. Європа.  К.: Центр учбової літератури, 2009.  224 с.
Museums and Local Development in Poland https://www.oecd.org/cfe/leed/Museums-and-Local-Development-in-Poland.pdf  
Пустиннікова І., Безпалова Н. Середньовічні замки Європи. Х.: Mikko, 2010. 160 с.
Смаль І.В. Туристичні  ресурси  світу.  Ніжин: НДУ ім. М.В. Гоголя, 2010.  336 с.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Завдання (навчальні цілі): вироблення вмінь та навичок студентів аналізувати історико-культурний туристичний потенціал країн Центрально-Східної Європи, багатий такими унікальними історичними територіями як стародавні міста, садибні і палацово-паркові ансамблі, комплекси культової архітектури, історичні будівлі, історико-культурні пам’ятки, а також навичок роботи з науковою літературою з туризмознавства та історії туризму. Дисципліна «Історико-культурні пам’ятки країн Центрально-Східної Європи»  має значний світоглядний аспект, що передбачає вироблення в професійних істориків навичок самостійних оцінок і власних суджень щодо порівняння історико-культурного  туристичного потенціалу окремих країн Європи та можливість визначення особливостей його використання в туристичній діяльності відповідними органами та структурами.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані під час семінарів (усні опитування); бали, отримані за  виконання рефератів; бали, отримані під час модульного контролю (за виконання тестових завдань), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (екзамену), а саме: за виконання запропонованих завдань.
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-3, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 4-6. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах.
        
    
            Мова викладання
        
        
            українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Валерій
                            Петрович
                            Капелюшний
                        
                        
                            Кафедра етнології та краєзнавства 
Історичний факультет
                    Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Кафедра етнології та краєзнавства
                    
                    
                        Історичний факультет