Історико-культурний туризм у Скандинавських країнах

Освітня програма: Краєзнавство, екскурсознавство та історико-культурний туризм

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історико-культурний туризм у Скандинавських країнах
Код дисципліни
ВК 2.7
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати географічні особливості розташування країн Скандинавії, особливості матеріальної та духовної культури населення Фінляндії, Норвегії, Данії, Швеції, Ісландії, особливості інтеграції Скандинавських країн до міжнародного туристичного ринку на початку ХХІ ст., сучасні тенденції розвитку туризму в Скандинавських країнах в контексті глобалізаційних процесів у світі. Вміти користуватися історичними джерелами і літературою, пов’язаними з дисципліною Вміти аналізувати сутність і процеси розвитку історико-культурного туризму Скандинавський країн, аналізувати особливості моделі організації туризму в Швеції, Норвегії та Фінляндії на початку ХХІ ст., орієнтуватися у функціональних міських системах туристичних центрів Скандинавії («Система туристичної атрактивності», «Система обслуговування», «Система транспорту», «Система знаків, вказівників», «Система контролю якості обслуговування», «Система підтримки інфраструктури міста», «Система страхування та особистої безпеки туристів»).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати головні віхи в історико-культурному розвитку Скандинавських країн, етнодемографічні процеси, визначальні для цього регіону. Вміти аналізувати й узагальнювати історико-культурний матеріал, оцінювати його потенціал для розвитку історико-культурного туризму. Володіти необхідними навичками роботи з науковою, навчальною та навчально-методичною літературою, використовувати можливості сучасних цифрових технологій.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Історико-культурний туризм у Скандинавських країнах» є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр». Вивчення спецкурсу охоплює період з неолітичної епохи до сьогодення. На широкому джерельному матеріалі розкриваються особливості становлення історико-культурного туризму в країнах Скандинавії та перспективи його розвитку. Набуті знання, навички та вміння, засвоєні терміни та наукові поняття можуть бути застосовані під час написання спеціальних та узагальнюючих наукових праць, у викладацькій роботі, під час польової роботи, в ході збирання етнографічних матеріалів, при здійсненні історіографічного та джерелознавчого аналізу, в організації музейних експозицій, під час проведення екскурсій тощо. Мета дисципліни – формування у студентів комплексу знань про потенціал Скандинавських країн в галузі історико-культурного туризму, про історію цього регіону, його туристичні та історико-культурні рекреаційні ресурси, музеї, театри, об’єкти спадщини ЮНЕСКО.
Рекомендована та необхідна література
Антонюк, Н.М. Ганич. – К., 2008. – 661 с. Атлас. Економічна і соціальна географія світу / Під ред. В.В. Молочко. ‒ К., 2004. – 49 с. Бабарицька В.К., Малиновська О.Ю. Менеджмент туризму. Туроперейтинг. Понятійно-термінологічні основи, сервісне забезпечення турпродукту. – К., 2008. – 288 с. Безуглий В.В., Козинець С.В. Регіональна економічна і соціальна географія світу. – К., 2007. – 688 с. Бриггс С. Маркетинг в туризме [Текст]: пер. с англ. / С. Бриггс. - К.: Знання-Прес, 2005. ‒ 358 с. Власова Т. В. Фізична географія материків і океанів: навчальний посібник для студентів навчальних закладів . ‒ К.: Академія, 2005 . ‒ 640 Гелд Д. Глобализация / антиглобализация [Текст] / Д.Гелд. - Житомир: К.І.С., 2004. ‒ 180 с. Історія Фінляндії: лінії, структури, переломні моменти / Генрик Мейнандер ; переклала зі швед. Наталя Іваничук. — Львів: ЛА «Піраміда», 2009. ‒ 216 с. Кифяк, В.Ф. Організація туризму [Текст]: навч. посіб. / В.Ф. Кифяк. ‒ Чернівці: Книги - ХХІ, 2008. - 344 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання: ознайомити студентів з предметом, особливостями джерельної бази і літератури, основними поняттями й науковими категоріями, які використовуються у процесі викладання дисципліни; розкрити характер та з’ясувати особливості і характерні риси історико-культурного туризму у Скандинавських країнах; проаналізувати рівень сучасного потенціалу країн Скандинавії на прикладі їхніх історико-культурних ресурсів. В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати: географічні особливості розташування країн Скандинавії; особливості матеріальної та духовної культури населення Фінляндії, Норвегії, Данії, Швеції, Ісландії; особливості інтеграції Скандинавських країн до міжнародного туристичного ринку на початку ХХІ ст.; сучасні тенденції розвитку туризму в Скандинавських країнах в контексті глобалізаційних процесів у світі; вміти: користуватися історичними джерелами і літературою, пов’язаними з дисципліною.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів: (бали, отримані під час семінарських занять; бали, отримані за виконання самостійної роботи; бали, отримані під час модульного контролю), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (заліку), а саме: за виконання запропонованих завдань. Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-6, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 7-12. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни