ПІЗНАВАЛЬНИЙ ТУРИЗМ В КРАЇНАХ ПІВДЕННОЇ ЄВРОПИ
Освітня програма: Краєзнавство, екскурсознавство та історико-культурний туризм
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
ПІЗНАВАЛЬНИЙ ТУРИЗМ В КРАЇНАХ ПІВДЕННОЇ ЄВРОПИ
Код дисципліни
ВК 2.3
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати основні періоди становлення та розвитку туристичної галузі у країнах Південної Європи, категоріальний апарат наукової дисципліни, основні функції та фактори розвитку пізнавального туризму у Південній Європі, основні напрямки державної політики з розвитку пізнавального туризму в країнах Південної Європи, основні види історико-туристичних маршрутів у країнах Південної Європи, основні віхи історичного розвитку та особливості традиційної матеріальної та духовної культури народів Південної Європи. Вміти аналізувати джерела та праці з регіонально-етнологічної проблематики, аналізувати вплив природного середовища та історичного процесу на формування туристичної привабливості країн Південної Європи. Засвоювати теоретико-методологічну базу та виробляти практичні навички проведення наукових досліджень і групового вирішення проблемних завдань із застосуванням відповідних методів і прийомів наукового аналізу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного опанування курсу студент повинен знати періодизацію та головні події з всесвітньої історії, володіти фактологічним матеріалом з давньої історії та нової історії Південної Європи. Студент повинен мати базові знання про матеріальну та духовну культуру Південної Європи та володіти елементарними навичками реферування наукового тексту, аналізу історичних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Курс складається з двох змістових модулів.
Перший ознайомлює з системою державного регулювання туристичною галуззю в країнах Південної Європи; чинниками та етапами процесу становлення та розвитку туристичної індустрії у Південній Європі.
Другий модуль присвячено вивченню окремих країн Південної Європи: особливості їх основних періодів історичного розвитку, специфічних рис традиційної матеріальної та духовної культури.
Рекомендована та необхідна література
Країнознавство: підручник / В. А. Лизогуб. Харків, 2019. 384 с.
Мальська М. П., Антонюк Н. В., Занько Ю. С., Ганич Н. М. Країнознавство: теорія та практика. Підручник. К., 2012. 528 с.
Монастирський В.Р. Природні ресурси і рекреаційні комплекси світу: навч. посібник. Львів, 2022. 200 с.
Оцінка туристично-рекреаційного регіону Іспанії: навч. посібник / за ред. д.е.н., проф. В. І. Смолій. Київ, 2019. 536 с.
Подлепіна П.О. Закордонний досвід організації туризму на сучасному етапі (на прикладі Іспанії). Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. 2013. № 1086. С. 169–174.
Полякова А. Н. Культурно-пізнавальний туризм в Іспанії. Київ, 2019. 200 с.
Романів Яна. Арабська історико-культурна та релігійна спадщина в сучасному туризмі Іспанії // Історико-культурний туризм: український та зарубіжний досвід. Збірник матеріалів Другої міжнародної науково-практичної конференції (Київ, 11 лютого 2022 р.)., Київ, 2022. С.195-200.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): ознайомлення студентів з предметом, особливостями джерельної бази, основними поняттями й науковими категоріями, які використовуються у процесі викладання дисципліни; формування вмінь аналізувати вплив природного середовища та історичного процесу на формування туристичної привабливості країн Південної Європи; вироблення навичок роботи з науковою літературою і комплексом джерел.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за виконання індивідуальних завдань, а також бали, які отримані за підсумкову контрольну роботу). Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1 – 4, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 5 – 7. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Наталія
Вікторівна
Кузіна
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет
Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет