Батрахогерпетологія

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ЗАОЧНА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Батрахогерпетологія
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
9 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР03. Планувати, виконувати, аналізувати дані і презентувати результати експериментальних досліджень в галузі біології. ПР12. Демонструвати знання будови, процесів життєдіяльності та функцій живих організмів, розуміти механізми регуляції фізіологічних функцій для підтримання гомеостазу біологічних систем. ПР14. Аналізувати взаємодії живих організмів різних рівнів філогенетичної спорідненості між собою, особливості впливу різних чинників на живі організми та оцінювати їхню роль у біосферних процесах трансформації речовин і енергії.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні риси будови амфібій та рептилій; їх основні систематичні групи; функціональну роль цих тварин в екосистемах; принципи раціонального використання та збереження різноманіття фауни амфібій та рептилій; методи досліджень у лабораторних умовах і природі. 2. Вміти визначати систематичну приналежність різних представників амфібій та рептилій; обирати методи для здійснення досліджень; організувати комплексні дослідження герпетофауни в різних екосистемах. 3. Володіти елементарними навичками проведення досліджень амфібій та рептилій, методами спостережень у польових умовах, статистичного оброблення даних.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Батрахогерпетологія» є вибірковою навчальною дисципліною. Необхідність цієї дисципліни визначається необхідністю розуміння специфіки будови та функціонування організму амфібій та рептилій, принципів їх взаємовідношень з оточенням. Вивчення дисципліни передбачає попереднє ознайомлення з нормативним курсом «Зоологія» і доповнює систематичні розділи зоології (протозоологія, ентомологія, орнітологія, теріологія тощо). Разом з тим вона тісно пов’язана з такими дисциплінами, як популяційна екологія, біогеоценологія, біорізноманіття. Викладання даної дисципліни спрямовано на теоретичне та практичне опанування студентами методів дослідження земноводних і плазунів, формування у майбутніх фахівців теоретичних знань, умінь та практичних навичок оцінки стану їх популяції. Розуміння механізмів змін чисельності їх популяцій уявляється дуже важливим, оскільки ці процеси відбуваються у щільному зв’язку зі змінами стану середовища.
Рекомендована та необхідна література
1. Земноводні та плазуни України під охороною Бернської конвенції / Під редакцією І.В. Загороднюка. – Київ, 1999. – 108 с. 2. Куриленко B.Є., Вервес Ю.Г. Земноводні та плазуни фауни України: Довідник-визначник. — Київ : Генеза, 1998. — 208 с. 3. Мякушко С. А. Герпетологія: навчальний посібник / С.А. Мякушко. – Київ, 2022. – 416 с. 4. Мякушко С.А. Порівняльна анатомія хребетних тварин: навч. посібник. – К.: ФОП Орлов І.Й., 2019. – 336 с. 5. Писанець Є. Земноводні України. – К.: Вид-во Раєвського, 2007. – 192 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота 1 (дистанційно) – РН 1.1, 1.2, 2.2, 3.1 (блок тем Розділу 1) – 20 балів / 10 балів 2. Модульна контрольна робота 2 (дистанційно) – РН 1.1, 1.2, 2.2, 3.1 (блок тем Розділу 2) – 20 балів / 10 балів 3. Оцінювання презентацій / доповідей - РН 1.1 – 3.1. – 20 балів / 10 балів Підсумкове оцінювання: у формі іспиту
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Екології та зоології
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”