Основи туристичного бізнесу

Освітня програма: Краєзнавство, екскурсознавство та історико-культурний туризм

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Основи туристичного бізнесу
Код дисципліни
ОК 40
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Туристичний бізнес як феномен сучасного світу. Теорії міжнародного туристичного бізнесу. Економічні функції туристичного бізнесу. Компонентна та регіональна структура туристичного бізнесу. Нові форми МТБ в умовах глобалізації: визначити особливості. Сталий туристичний бізнес – парадигма сучасності: визначити чинники сталості. Вміти складати моделі сталого розвитку туризму в міських та сільських дестинаціях. Вміти складати моделі сталого розвитку в готельному та ресторанному бізнесі. Брати участь у науковому дискурсі щодо концептуалізації сучасних підходів з основ туристичного бізнесу. Володіти навичками роботи в команді та міжособистісної взаємодії при визначенні цілей, обґрунтуванні методик та розв’язанні прикладних задач з основ туристичного бізнесу та екскурсійної діяльності. Використовувати сучасні інформаційні та комунікативні технології при спілкуванні, пошуку, обробці, аналізі та інтерпретації різних джерел інформації з основ туристичного бізнесу та екскурсійної діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування або вибору навчальної дисципліни: Знання теоретичних основ туризму. Вміння володіти сучасними економіко-аналітичними методами та методами роботи з сучасними базами даних у туризмі. Володіння базовими підходами у використанні кількісних та якісних методів в організації досліджень у туризмі.
Зміст навчальної дисципліни
Дана навчальна дисципліна присвячена вивченню основ туристичного бізнесу. Вона висвітлює питання міжнародного туристичного бізнесу як феномену сучасного світу, теорії міжнародного туристичного бізнесу, особливості міжнародного туристичного ринку, як ринку послуг, економічні функції міжнародного туристичного бізнесу, компонентну структуру міжнародного туристичного бізнесу, регіональну структуру міжнародного туристичного бізнесу, міжнародні туристичні організації, нові форми міжнародного туристичного бізнесу в умовах глобалізації, сталий характер туристичного бізнесу, як парадигми сучасності, особливості індустрії туризму та гостинності в умовах овертуризму, пандемії COVID-19 у світі і в Україні, особливості пост-пандемійного розвитку туризму та гостинності, особливості розвитку туризму в Україні в умовах російсько-української війни, особливості тематичних екскурсій на основі історико-культурної спадщини України (на прикладі Києво-Подолу). Мета дисципліни – набуття теоретичних знань, практичних вмінь з основ туристичного бізнесу.
Рекомендована та необхідна література
Смирнов І.Г., Любіцева О.О. Міжнародний туристичний бізнес та логістика в туризмі. Книга 1. Міжнародний туристичний бізнес. Навч.посіб, 2022.354 с. Смирнов І.Г. Регіональні особливості ресурсної бази військового туризму США. Перспективи розвитку туризму в Україні та світі: управління, технології, моделі: колективна монографія. Вид. 5., 2019. С.148-172. Смирнов І.Г., Цуй Д. Порівняльна характеристика Лінії Арпада (Україна) та Лінії Молотова (Польща) як прикордонних туристичних об'єктів військової архітектури. Просторове планування: містопланування, архітектура, політичні та соціокультурні засади. Зб.наук.пр. Вип.1. В 2 ч., 2020. Частина 1. С.253-260. Смирнов І.Г., Любіцева О.О. Польське Розточчя: потенціал українсько-польської співпраці у сфері рекреації та туризму. Віснику КНУ імені Тараса Шевченка. Серія: Географія. №1/2 (76/77). 2020. С.23-30.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання вивчення дисципліни полягають у тому, щоб здобувачі оволоділи новітніми теоретичними знаннями з основ туристичного бізнесу та особливостей його розвитку в Україні і в країнах світу в сучасних умовах, вміннями та навичками бізнесової організації в туризмі, практичними навичками бізнесових досліджень у туризмі та гостинності. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях. Здатність вільно оперувати спеціальною термінологією. Вміти проводити системний аналіз сучасного стану та перспектив історико-культурного туризму України та країн світу. Вміти виявляти та впроваджувати історико-культурні ресурси України та країн світу в туристичну практику.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки (60%), що містить визначення сучасних методологічних проблем теми (50%), здійсненність та узгодженість пропозицій (25%), ступінь оригінальності (25%), та оцінювання практичної підготовки (40%), що містить здатність оцінити проблему (30%), ідентифікацію шляхів та методику розв’язання проблеми, яка виникла чи може виникнути (35%), окреслення шляхів вирішення специфічних (неординарних) проблем (35%). Питома вага результатів навчання у підсумковій оцінці за умови її опанування на належному рівні така: результати навчання – 1(знання) – до 40%; результати навчання – 2 (вміння) – до 40%; результати навчання – 3 (комунікація) – до 10%; результати навчання – 4 (автономність та відповідальність) – до 10%
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Ігор Георгійович Смирнов
Країнознавства та туризму
Географічний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Країнознавства та туризму
Географічний факультет