Нова та новітня історія Центральної та Південно-Східної Європи
Освітня програма: Краєзнавство, екскурсознавство та історико-культурний туризм
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Нова та новітня історія Центральної та Південно-Східної Європи
Код дисципліни
ОК 36
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати історіографічну та джерельну базу з історіїнародівПівденно-Східної та ЦентральноїЄвропинової та новітньоїдоби, основніетапи в історії народів Південно-Східної та ЦентральноїЄвропинової та новітньоїдоби, історію суспільно-політичних та соціально-економічних процесів в межах Центральної та Південно-СхідноїЄвропи, головних дійових осібїх роль і місце в подіяхнової та новітньої доби в межах регіону. Вміти визначати характерні ознаки у розвитку Центральноєвропейського регіону від середини XVII до початку ХXІ ст., пояснити особливості розвитку Південно-Східного регіону від середини XVII до початку ХXІ ст., систематизувати і узагальнювати потрібну інформацію щодо історії народів Південно-Східної та Центральної Європи відсередини XVII до початку ХXІ ст., застосовувати набуті знання для визначення суспільно-політичних процесів у країнах регіону. Надавати обґрунтовані відповіді з проблемних питань, що вивчаються в межах дисципліни.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування або вибору навчальної дисципліни:
Володіти знаннями з історії регіону давньої доби та середньовіччя;
Вміти застосовувати набуті знання для прогнозування суспільно-політичних процесів у межах регіону;
Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна спрямована на визначення місця та ролі народів Південно-Східної Європи у світовому історичному процесі у нову та новітню добу, загальні закономірності та регіональну (субрегіональну специфіку) історичного розвитку; вивчення суспільно-політичних та соціально-економічних процесів в межах Південно-Східної та Центральної Європи та ролі й місця в нійвидатних історичних постатей.
Рекомендована та необхідна література
Адамс Дж. Геноцид. Вступ до глобальної історії, 2019. – 696 с.
Єлавич Б. Історія Балкан. ХХ століття – К., 2004.
Зашкільняк Л.О. Історія Центрально-Східної Європи. Львів, 2001.
Кріль М. Історія Словаччини, 2006.
Постоловський Р. М. Встановлення тоталітарних режимів у країнах Центральної та Південно-Східної Європи (1944-1953): хрестоматія, 2000. – 380 с.
Снайдер Т. Криваві землі. Європа між Гітлером і Сталіним, 2018. – 492 с.
Ротшільд Дж. Східно-Центральна Європа між двома світовими війнами – К., 2001. Чорній В. Історія Болгарії, 2007. Хрестоматія з історії західних та південних слов'ян. Т. 2: Нова доба: навч. посіб. для студентів ВНЗ, 2016.
Яровий В. І. Історія західних і південних слов’ян (з давніх часів до ХХ ст.): Курс лекцій, 2001.
Яровий В. І. Новітня історія Центральноєвропейських та Балканських країн ХХ століття, 2005.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): формування у студенті ввміння аналізувати й узагальнювати історичний матеріал, оцінювати найважливіші події та явища історії Південно-Східної та Центральної Європи в контексті світової; у результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти елементи науково-дослідної роботи, вміти оцінювати головні тенденції, динаміку, подій з історії народів Південно-Східної та Центральної Європи, самостійно всебічно аналізувати, оцінювати і висловлювати власні судження з розглянутих історичних проблем.
Методи та критерії оцінювання
Організація оцінювання: Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальна кількість балів студента формується семестровими балами, отриманими з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи; бали, отримані за індивідуальне завдання (за підготовку рефератів, есе, презентацій); бали отримані під час усних опитувань. Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, індивідуальне завдання) і підсумкове оцінювання (екзамен). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів).
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Ірина
Володимирівна
Малацай
Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет
Історичний факультет
Андрій
Олегович
Руккас
Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет
Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет
Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет