ІСТОРІЯ КРАЇН АЗІЇ ТА АФРИКИ

Освітня програма: Краєзнавство, екскурсознавство та історико-культурний туризм

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
ІСТОРІЯ КРАЇН АЗІЇ ТА АФРИКИ
Код дисципліни
ОК 26
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний апарат історії країн Азії та Африки. Знати основні перехідні періоди в історії країн Азії та Африки. Знати суть конкретних історичних умов розвитку державно-політичних систем ключових країн Азії та Африки. Знати головних дійових осіб й важливі події з історії країн Азії та Африки Вміти охарактеризувати (визначити риси, які характерні й властиві) країн соціалістичної орієнтації та країн, які розвивали партнерство із Заходом. Вміти визначити й оцінити наслідки окремих подій в історії країн Азії та Африки. Вміти визначити вплив азійського досвіду реформ на світову історію. Вміти визначити вплив провідних країн Азії та Африки на світовий історичний дискурс. Вміти провести порівняльний аналіз явищ та подій з історії азійських та африканських країн. Вміти з’ясувати характерні особливості модернізаційних моделей ключових країн Азії та Африки.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування або вибору навчальної дисципліни: Знати основні події й головних дійових осіб історії країн Азії та Африки. Вміти визначити характерні риси, властиві політичній, ідеологічній, економічній та іншим сферам ключових азійських та африканських країн. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення зі спектром теорій та парадигм, які стосуються загальних закономірностей історичного розвитку країн Азії та Африки. Розкриття специфічних умов формування суспільно-політичних систем. Визначення причин та стимулів як зовнішньополітичної так і внутрішньополітичної орієнтацій за умов «холодної війни». З’ясування системних проблем, закладених під час формування новітніх форм національної державності. Висвітлення основних підсумків реалізації різних моделей розвитку. Знання особливостей формування сучасних політичних, соціальних, економічних та інших систем країн Азії та Африки як результат відповідної історичної еволюції. Мета дисципліни – сформувати у студентів системну уяву про новітній етап в історії ключових країн Азії та Африки, загальні й особливі тенденції еволюції суспільно-політичних та ін. систем, їх місце в світовій структурі різного типу відносин у відповідний період.
Рекомендована та необхідна література
Головченко В. І., Рубель В. А. Нова історія Азії та Африки: колоніальний Схід (кінець XIX – друга третина XX ст.): Навчальний посіб / В. І. Головченко. – К., 2010. Козицький А. Новітня історія країн Азії та Африки, 1918-1999. Курс лекцій. – Львів, 2000. Міжнародні відносини та зовнішня політика. 1980-2000 рр. – К.: Либідь, 2001. – 624 с. – С.361 – 373. Рубель В. А. Нова історія Азії та Африки: Постсередньовічний Схід (XVIII – друга половина ХХ ст.). – К., 2007. Сі Цзіньпін. Про державне управління в Китаї. Том. 1. – К., 2021. Abrahamian, E. (2008). A History if Modern Iran. Cambridge: Cambridge University Press. Choueiri, Y. M. (Ed.). (2005). A Companion to the History of the Middle East. Oxford: Blackwell.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): полягають у формуванні в студентів цілісної системи знань про етапи історичного поступу країн Азії та Африки. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні засвоїти елементи науково-дослідної роботи, вміти системно оцінювати головні тенденції, динаміку, події з історії країн Азії та Африки, всебічно аналізувати механізми розвитку та характерні особливості державних, суспільних, політичних, ідеологічних та інших систем, набути практичні навички роботи з науковою літературою та джерелами, їх застосування в поясненні тих чи інших ключових історичних сюжетів. Навчальна дисципліна «Історія країн Азії та Африки» має світоглядний аспект, сприяє виробленню у професійних істориків навичок формування самостійних оцінок та власних суджень щодо місця та ролі афро-азійського суспільств в картині сучасного світу.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані під час семінару (під час усних опитувань); бали, отримані за самостійну роботу (за виконання рефератів); бали, отримані під час змістового контролю у формі тестування (за виконання тестових завдань), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (екзамену) (а саме за письмові розгорнуті відповіді на загальні теоретичні питання).
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра нової та новтньої історії зарубіжних країн
Історичний факультет