Вітчизняний та зарубіжний досвід розвитку альтернативних видів туризму
Освітня програма: Краєзнавство, екскурсознавство та історико-культурний туризм
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Вітчизняний та зарубіжний досвід розвитку альтернативних видів туризму
Код дисципліни
ОК 25
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати альтернативні види туризму в різних країнах світу, а також передовий досвід в розвитку цих сегментів.
Знати потенціал альтернативних видів туризму в певних регіонах або місцевостях, а також основні перешкоди та можливості для їх інтеграції на ринку.
Знати соціокультурні, екологічні та економічні вигоди, які виникають від розвитку альтернативних форм туризму для місцевих спільнот та суспільства загалом.
Вміти розробляти та створювати альтернативні туристичні маршрути та програми.
Вміти аналізувати сучасний світовий та вітчизняний потенціал альтернативних видів туризму з точки зору набутих теоретичних знань.
Бути готовим обрати та обґрунтувати ряд ключових аспектів, які відіграють важливу роль у розвитку альтернативних видів туризму.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати:
- основні поняття історико-культурного туризму;
- основні поняття краєзнавства, та екскурсознавства;
- соціокультурні аспекти туризму.
Вміти:
- критично аналізувати різноманітну інформацію, самостійно підбирати літературу та працювати з джерелами;
- працювати самостійно та в команді.
Володіти:
- здатністю до абстрактного мислення, аналізу, синтезу;
- готовністю до саморозвитку, самореалізації, використання творчого потенціалу;
- готовністю до публічного виступу за фахом, доводити власні висновки, пропозиції, аргументи.
Зміст навчальної дисципліни
Альтернативні види туризму здобувають все більшу популярність у світі та в Україні, відігравши важливу роль у розвитку туристичної індустрії. Даний курс пропонує вивчення вітчизняного та зарубіжного досвіду розвитку альтернативних видів туризму з метою виявлення ключових чинників успіху та перспектив для їх інтеграції на ринку туристичних послуг. В рамках курсу буде проведено аналіз і порівняння різноманітних альтернативних видів туризму, таких як екологічний, культурний, етнічний, пригодницький тощо, з фокусом на прикладах як в Україні, так і в інших країнах. Будуть розглянуті варіанти організації та просування альтернативних туристичних продуктів, а також вплив такого виду туризму на місцеву економіку, культурну спадщину та сталий розвиток. На основі зібраних даних та аналізу будуть виділені фактори успіху в розвитку альтернативних видів туризму, включаючи специфічні характеристики попиту та підходи до просування. Курс сприятиме напрацюванню вмінь формувати рекомендації для туристичних компаній, органів влади та інших зацікавлених сторін щодо ефективного використання альтернативних видів туризму для стимулювання розвитку туристичного сектору та покращення якості туристичних послуг.
Рекомендована та необхідна література
Безліньський, О. В. (2010). "Туризм: Підручник". Кондор.
Герасименко, В. П. (2015). "Теорія та практика туризму". Центр учбової літератури.
Гонтарева, Г. О. (2017). "Туризм: сучасні тенденції та перспективи розвитку". Видавництво НЛТУ України.
Козак, Л. М. (2013). "Теоретичні основи туризму". Центр учбової літератури.
Кочергін, О. В. (2012). "Туризм: організаційно-економічний механізм розвитку". Лібра Травел.
Мединська, Н. В. (2017). "Туристична діяльність: теорія та практика". Кондор.
Самосюк, Н. З. (2015). "Туризм як галузь економіки". Видавництво НЛТУ України.
Соломатіна, О. О. (2017). "Теоретичні засади та практика туризму". Кондор.
Чорна, Н. О. (2016). "Туризм в контексті світового господарства". Видавництво Літера.
Чорна, Н. О. (2019). "Теорія та практика туризму". Видавництво Літера.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі):
• дослідження та порівняння альтернативних видів туризму в різних країнах світу, а також вивчення передового досвіду в розвитку цих сегментів;
• визначення потенціалу для розвитку альтернативних видів туризму в певних регіонах або місцевостях, а також виявлення перешкод та можливостей для їх інтеграції на ринку;
• висвітлення соціокультурних, екологічних та економічних вигод, які виникають від розвитку альтернативних форм туризму для місцевих спільнот та суспільства в цілому;
• розроблення та впровадження альтернативних туристичних продуктів, створення інноваційних маршрутів та програм, що відповідають сучасним запитам туристів;
• розвиток аналітичних та критичних навичок студентів, що дозволить їм критично оцінювати поточні тенденції в розвитку туризму та приймати обґрунтовані рішення.
Методи та критерії оцінювання
Контроль здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем змістового модуля (бали, отримані під час семінарів (усні опитування); бали, отримані за виконання письмового завдання з переліку самостійної роботи; бали, отримані під час модульного контролю (за виконання тестових завдань), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (екзамену), а саме: за виконання запропонованих завдань. Зміст курсу складається з 1 змістового модуля. Змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу курсу. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: поточний контроль (контрольні роботи, усне опитування, письмові завдання) і підсумковий контроль (екзамен). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестровий контроль – максимум 60 балів; екзамен – максимум 40 балів).
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни