Історія мистецтва

Освітня програма: Краєзнавство, екскурсознавство та історико-культурний туризм

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія мистецтва
Код дисципліни
ОК 14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати ключові поняття історії мистецтва; основні періоди розвитку мистецтва; особливості кожного з цих періодів та орієнтуватись у багатогранних і різностильових мистецьких напрямах та процесах сьогодення; Знати закономірності формування й розвитку європейського мистецтва у світовому культурному процесі; Знати основні пам’ятки європейського мистецтва; творчі життєписи найвизначніших митців; Знати досягнення та персоналії в різних галузях світового та національного мистецтва; Вміти критично аналізувати наукові публікації з історії мистецтва; Вміти описувати та інтерпретувати твори мистецтва; Вміти визначати вплив форм політичної влади на історію мистецтв. Вміти збагачувати власну духовну культуру шляхом самоосвіти, творчо працювати над поглибленням і вдосконаленням культурно-освітніх знань; Вміти залучати пам’ятки мистецтва як джерела для культурологічних досліджень.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування або вибору навчальної дисципліни: Знати перебіг історичних подій на територіях західної Європи, Азії та Африки; ключові поняття історії мистецтва; Вміти визначати критично аналізувати наукові публікації з історії мистецтва; описувати та інтерпретувати твори мистецтва; Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Історія мистецтв» є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр». Набуті знання, навички та вміння, засвоєні терміни та наукові поняття можуть бути застосовані під час написання спеціальних та узагальнюючих наукових праць, у викладацькій роботі, під час експертизи та атрибуції пам’яток мистецтва, при здійсненні історіографічного та джерелознавчого аналізу, проведенні археологічних досліджень, в організації музейних експозицій, комплектуванні фондів музеїв та галерей, під час проведення екскурсій, інших краєзнавчих, екскурсознавчих та історико-культурних розвідок, створення кураторських проектів тощо. У результаті навчання студенти здобувають уміння визначати історико-культурну цінність окремих творів мистецтва; здатність глибше проаналізувати зміст та емоційне наповнення запропонованих творів; можливість порівнювати різні школи й напрямки в історії українського та зарубіжного мистецтва. Здобуті знання збагатять інтелектуальне підґрунтя студентів, розширять їхній світогляд, науковий та творчий потенціал.
Рекомендована та необхідна література
Антонович Є., Захарчук-Чугай Р., Станкевич М. Декоративно-прикладне мистецтво. – Львів, 1992. 2. Вишеславський Г. Термінологія сучасного мистецтва. Означення, неологізми, жаргонізми сучасного візуального мистецтва України / Г. Вишеславський, О. Сидор-Гібелинда. – Київ, 2010. 3. Історія українського мистецтва. – К.: Мистецтво, 1966-1971. 4. Крвавич Д. П. Українське мистецтво : в 3 т. / Д. П. Крвавич, В. А. Овсійчук, О. Д. Горбул. – Львів, 2003–2005. 5. ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОГО ТА СВІТОВОГО МИСТЕЦТВ. - Чернівці, 2022. 6. Сак Л.М. Зарубіжне мистецтво / Л.М. Сак, О.К. Федорук. – К.: Наукова думка, 1980. – 159 с. 7. Степовик Д. Українське мистецтво першої половини ХІХ ст. / Д. Степовик. – К.: Мистецтво. 1982. – 191 с. 8. Трегубов К. Ю. Навчальний посібник із дисципліни «Історія мистецтв» [Електронний ресурс] / К. Ю. Трегубов, О. В. Макуха. – Полтава, 2015. Ч. І. – Режим доступу : http://77.121.11.9/bitstream/PoltNTU/1053/1/Історія%20мистецтв.pd.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): полягають в набутті студентами знань про головні історико-культурні події у всесвітній історії мистецтва; вмінні показати їх як аспекти закономірного генезису культури, як єдиний процес, де мистецтво є ланкою у загальному культурному процесі розвитку людства; розумінні мистецтва як культурного феномена, функції соціально-економічних, природно-екологічних і психологічних факторів; навчання студента професійній аналітичній оцінці твору архітектури, вмінню ідентифікувати твір з певною епохою, майстром, стилем, філософською і науковою концепцією формування навичок сприйняття та аналізу творів мистецтва; набутті загальних навиків використання надбання мистецтва у власному творчому процесі.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів; бали, отримані за виконання рефератів; бали, отримані під час модульного контролю, а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (екзамену), а саме: за виконання запропонованих завдань. Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (екзамен). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів).
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Лілія Василівна Іваницька
Кафедра історії мистецтв
Історичний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії мистецтв
Історичний факультет