Національно-культурний компонент у структурі польської мови. Ч. 2. Історія Польщі

Освітня програма: Польська мова і література, англійська та литовська мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Національно-культурний компонент у структурі польської мови. Ч. 2. Історія Польщі
Код дисципліни
ВБ 2.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною, польською, англійською та литовською мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 22.2. Знати культурно-обумовлені чинники, що формують стосунки між комунікантами в умовах різних комунікативних ситуацій для адекватного відтворення у перекладі з польської і литовської мов
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні періоди історії Польщі від найдавніших часів до сьогодення. 2. Вміти охарактеризувати соціальні, економічні, політичні та культурні аспекти історичного розвитку Польщі в контексті цивілізаційного розвитку Європи. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дана дисципліна присвячена вивченню історії Польщі (з найдавніших часів до початку ХХІ ст.). Відображено основні періоди польської історії, процеси становлення та розвитку Польської держави. В основу курсу покладено висвітлення основних проблем державно-політичного, соціально-економічного та культурного розвитку Польщі в контексті цивілізаційного розвитку Європи. Мета дисципліни – сформувати у студентів системні знання з історії Польщі від найдавніших часів до наших днів з урахуванням особливостей соціально-економічних, політичних і культурних процесів, що відбувалися в Центрально-Східній Європі.
Рекомендована та необхідна література
1. Алексієвець Л. М. Новітня історія Польщі (1918-1939): Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – Київ; Тернопіль, 2002. 2. Дильонгова Г. Історія Польщі 1795–1990. – Київ, 2007. – 237 с. 3. Зашкільняк Л., Крикун М. Історія Польщі. Від найдавніших часів до наших днів. – Львів, 2002. 4. Яровий В. І. Новітня історія Центральноєвропейських та Балканських країн ХХ століття: підручник. – Київ: Генеза, 2005. – 816 c. 5. CzubińskiA., Topolski J. Historia Polski. – Wrocław, 1988. 6. Halecki O. Historia Polski. – Lublin; Londyn, 1992.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за самостійну роботу (за підготовку рефератів). Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції та самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-5, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 6-11. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, реферати) і підсумкове оцінювання (іспит). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) – максимум 40 балів).
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет