Програма комплексного підсумкового іспиту з іноземної мови та методики її навчання
Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Програма комплексного підсумкового іспиту з іноземної мови та методики її навчання
Код дисципліни
ОК 25
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
1
Результати навчання
ПРН 23. Застосовує сучасні підходи, технології, методи, прийоми, засоби навчання іноземної мови в основній школі. ПРН 24. Дотримується сучасних мовних норм з іноземної мови, володіє іноземною мовою на рівні не нижче С1, використовує різні форми й види комунікації в освітній діяльності, обирає мовні засоби відповідно до стилю й типу тексту.
Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного складання іспиту студенти повинні знати сучасні підходи до викладання іноземної мови (ІМ) на підставі передового українського й міжнародного досвіду, ефективні методи й освітні технології навчання; методи та форми контролю й оцінювання навчальних досягнень учнів з ІМ; основні функції мови як суспільного явища, особливості використання мовних одиниць у певному контексті; державний стандарт загальної середньої освіти, навчальні програми з іноземної мови для ЗСО та практичні шляхи їхньої реалізації в різних видах урочної та позаурочної діяльності; уміти організувати навчальний процес у ЗСО, працювати з теоретичними та науково-методичними джерелами, знаходити, обробляти, систематизувати й застосовувати в освітній діяльності сучасну наукову інформацію, комп’ютерні технології; володіти комунікативною мовленнєвою компетентністю з ІМ; порівнювати мовні явища, визначати їхні подібності й відмінності; створювати й редагувати тексти фахового змісту (українською та ІМ).
Зміст навчальної дисципліни
Метою комплексного підсумкового іспиту є перевірка програмних результатів навчання, які студенти мають отримати під час вивчення дисциплін з іноземної мови, методики навчання іноземної мови в основній школі. Зміст іспиту складає тематика зазначених дисциплін, орієнтованих на формування іншомовних мовленнєвих умінь на рівні не нижче С1, а також здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі й практичні проблеми організації навчально-виховного процесу з іноземної мови в середній школі. Підсумковий іспит складається з двох змістових блоків: 1) Іноземна мова; 2) Методика навчання іноземної мови в середній школі ІІ ступеня. Іспит проводиться англійською та українською мовами і носить письмово-усний характер, що передбачає письмове виконання завдань з наступною усною відповіддю. Тривалість письмової частини іспиту складає 2 астрономічні години. Загальний час, відведений на опитування одного студента - 30 хвилин.
Рекомендована та необхідна література
1. Dobson J.M. Effective Techniques for English Conversation Groups. Newbury House Publishers, 2007.
2. Harmer, Jeremy. The Practice of English Language Teaching, New Ed. Longman. 2007.
3. Методика навчання іноземних мов і культур: Підручник / кол. авторів під керівництвом С.Ю.Ніколаєвої. К.: Ленвіт, 2013.
4. Програми для середніх загальноосвітніх навчальних закладів. Англійська мова, 5-9 класи. Київ. 2002.
5. Програми для середніх загальноосвітніх навчальних закладів. Англійська мова. - Київ. 2002. 6. Раlmer, J. The Practice of English Language teaching. Ch. 1, 2 Methodological principles for teaching receptive skills. Longman. 2004.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка за іспит – сума балів за кожне завдання екзаменаційного білета. Перше питання екзаменаційного білету містить два підпункти: (1) лінгвостилістичний та інтерпретативний аналіз оригінального англомовного тексту, (2) мовний аналіз фрагментів тексту, які відповідно оцінюються 20-ма та 10-ма балами. Друге завдання екзаменаційного білета, за яке студент максимально може отримати 20 балів, має на меті оцінити рівень сформованості іншомовної компетентності в говорінні за темами, що передбачені програмними вимогами. Третє питання білета (максимум 20 балів) – теоретичне питання з методики навчання ІМ націлене на перевірку рівня сформованих знань з дисципліни, уміння логічно викладати матеріал, використовуючи коректну термінологію та надаючи влучні та розгорнуті приклади. Четверте питання (максимум 30 балів) передбачає розроблення комплексу вправ / завдань з методики навчання IМ і має на меті оцінити уміння застосувати знання методів і прийомів навчання на практиці.
Мова викладання
Українська / Англійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни