Методика організації проектної діяльності на уроках української мови та літератури

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика організації проектної діяльності на уроках української мови та літератури
Код дисципліни
ВК 2.13
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 38.2. Організовує проектну діяльність на уроках української мови.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинні попередньо опанувати такі дисципліни: «Педагогіка», «Історія української літератури», «Українська література», «Зарубіжна література», «Культурологія», «Філософія», «Вікова та педагогічна психологія». Також студенти повинні знати теоретичний матеріал навчальних дисциплін «Українська література» та «Українська мова»; володіти навичками комп’ютерного забезпечення навчального матеріалу, методиками організації навчального процесу з літератури та мови, навичками організації творчої діяльності на уроках української мови та літератури.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна має на меті сформувати систему знань з використання проєктної технології в закладах середньої освіти; спрямована на забезпечення відповідних сучасним вимогам знань студентів про педагогічні умови ефективного впровадження проєктних технологій, етапи впровадження проєктної технології на уроках української мови та літератури; формування у студентів вмінь критично мислити, сприяти інтегративності мислення, здатності до самопізнання й самореалізації особистості в різних видах творчої діяльності. Дисципліна складається з 2 змістових модулів. У Модулі 1 розглядаються філософсько теоретичні засади методу проєктів у мовній та літературній освіті учнів. Модуль 2 висвітлює психолого-педагогічні засади застосування методу проєктів під час вивчення української мови та літератури. Форма підсумкового контролю – залік.
Рекомендована та необхідна література
1. Бугайова Н. А., Вікторіна О. М. Квести і проекти з використанням Інтернету на уроках української мови і літератури. Кіровоград : КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2016. 64 с. 2. Ковшун Н. Е. Аналіз та планування проектів. Київ : Центр учбової літератури, 2008. 344 с. 3. Ісаєва Г. М. Метод проектів – ефективна технологія навчання учнів сучасної школи. Метод проектів: традиції, перспективи, життєві результати: практико-зорієнтований збірник. Київ : Департамент, 2003. С. 207–211. 4. Сазоненко Г. С. Перспективні освітні технології. Київ : Гопак, 2000. 560 с. 5. Чеховська Л. Й. Проектне навчання на уроках української літератури у середній школі. Запоріжжя : ВПО «Запоріжжя», 2010. 263 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Курс поєднує такі форми навчання: лекційні та практичні заняття, самостійну та дослідницьку роботи, проєктні технології. Основними видами робіт, які оцінюються упродовж семестру, є: відповідь на практичному занятті, доповнення та участь у дискусії, проєктна робота, творче завдання, модульна контрольна робота, залікова робота. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум – 100 балів, мінімум – 60 балів). Семестровий контроль спрямований на оцінювання відповідей на практичних заняттях (24 бали), доповнень та участі в дискусіях (12 балів), підготовки та презентації проєкту (21 бал), творчого завдання (10 балів), модульної контрольної роботи (20 балів) та залікової контрольної роботи (13 балів). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують – «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують – «не зараховано». Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська