Виробнича практика в школі
Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Виробнича практика в школі
Код дисципліни
ОК 17
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
12
Результати навчання
ПРН 2. Знає закономірності розвитку особистості, вікові особливості учнів, їхню психологію та специфіку сімейних стосунків, організовує безпечне освітнє середовище, може надавати учням домедичну допомогу. ПРН 9. Володіє методами та формами виховання учнів на уроках і в позакласній роботі, уміє відстежувати динаміку особистісного розвитку дитини. ПРН 10. Здатний проектувати психологічно безпечне й комфортне освітнє середовище, ефективно працювати автономно та в команді, організовувати співпрацю учнів та комунікацію з їхніми батьками, розвивати навчальну мотивацію учнів, здатний розвивати партнерську взаємодію між учасниками освітнього процесу. ПРН 11. Здатний цінувати різноманіття та мультикультурність, керувати в педагогічній діяльності етичними нормами, принципами толерантності, діалогу й співробітництва. Повний перелік результатів навчання подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: цілі, зміст, підходи, методи і методичні прийоми, засоби, форми організації процесу виховання учнів та навчання української мови та літератури, англійської мови; форми, методи і засоби діагностики успішності учнів.
Уміти: ефективно аналізувати та планувати процес навчання української мови та літератури, англійської мови в середній школі відповідно до завдань і умов навчання; використовувати сучасні методи, технології навчання української мови та літератури, англійської мови, технології діагностики знань, навичок та вмінь учнів; добирати мовний матеріал, прийоми, засоби навчання української мови та літератури, англійської мови; складати плани-конспекти уроків, організовувати, проводити та аналізувати уроки та виховні заходи.
Міжпредметні зв’язки: методика навчання української мови та літератури, педагогіка, психологія, українська мова, історія української мови, історія української літератури, усна народна творчість, іноземна мова, методика навчання іноземної мови.
Зміст навчальної дисципліни
Виробнича практика в школі покликана забезпечити формування професійно-педагогічних умінь проведення виховної роботи та навчальної (навчання української мови та літератури, англійської мови) в основній школі на посаді вчителя. Виробнича практика сприяє розвитку професійної самосвідомості, культури спілкування, формуванню теоретичної, практичної та особистісно-мотиваційної складових професійної компетентності студентів. Крім того, під час її проходження у студентів формуються навички педагогічної діяльності та власний творчий стиль викладання. Виробнича практика в школі триває 8 тижнів та охоплює три компоненти – навчання української мови та літератури, навчання англійської мови та виховну роботу. Практика завершується диференційованим заліком. Форма проходження практики – денна. Базами практик є заклади середньої освіти (основна школа), які визначаються щорічно відповідно до угод з закладами ЗСО.
Рекомендована та необхідна література
1. Іванченко А. В., Дубасенюк О. А. та ін. Педагогічна практика: Навчально-методичний посібник. Житомир: Житомир. держ. ун-т, 2005. 126 с.
2. Методика навчання рідної мови в середніх навчальних закладах: Підручник для студентів– філологів / За ред. М. Пентилюк. К.: Ленвіт, 2000.
3. Кочан І. М., Захлюпана Н. М. Словник–довідник з методики викладання української мови. Львів, 2005. 306 с.
4. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика : підруч. для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / Бігич О. Б., Бориско Н. Ф.,. Борецька Г. Е. та ін.; за заг. ред. С. Ю. Ніколаєвої. Київ: Ленвіт, 2013. 590 с.
5.«Мова і література (іспанська)» / укладачі: К. М. Ружин, О. А. Каніболоцька, Н. О. Надточий. Запоріжжя: ЗНУ, 2019. 106 с.
6.Девдера М. Узагальнення та повторення вивченого матеріалу та “диктантний алгоритм” // УМЛШ. 2004. № 5.
7. Кратасюк Л. Інтерактивні методи навчання / Дивослово. № 10. 2004.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Основними видами роботи, які оцінюються упродовж практики, є: проведення уроків української мови, літератури та англійської мови, проведення виховних заходів, заліковий виховний захід, залікові уроки, авторські технології в навчанні, складання календарно-тематичного плану уроків, складання календарно-тематичного плану виховної роботи, самоаналіз авторської технології навчання; спілкування з суб’єктами освітнього процесу; звіт про проходження виробничої практики. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж практики (максимум 100 балів, мінімум 60 балів). Оцінювання відбувається за проведення уроків української мови, літератури та англійської мови (40 балів), проведення виховних заходів (5 балів), заліковий виховний захід (5 балів), залікові уроки (10 балів), авторські технології в навчанні (10 балів), складання календарно-тематичного плану уроків (5 балів), складання календарно-тематичного плану виховної роботи(5 балів), самоаналіз авторської технології навчання (5 балів); спілкування з суб’єктами освітнього процесу (10 балів); звіт про проходження виробничої практики (5 балів). Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Ольга
Василівна
Данилейко
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Галина
Гуріївна
Ярова
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Любов
Андріївна
Маримонська
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Ольга
Геннадіївна
Квасова
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Наталія
Василівна
Сем'ян
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Вікторія
Миколаївна
Дроботун
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Лариса
Іванівна
Зязюн
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології