Вітчизняний та світовий досвід профільного навчання мов

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Вітчизняний та світовий досвід профільного навчання мов
Код дисципліни
ВК.2.10
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 32.2.Здатний використовувати у педагогічній діяльності вітчизняний та світовий досвід до навчання української мови, літератури, іноземної мови. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студенти повинні знати особливості лінгводидактики як науки та галузевих методик; особливості педагогічного дискурсу; основні стратегії викладача іноземної мови, методи і методичні прийоми навчання англійської мови в основній школі; уміти проектувати курс навчання англійської мови у програмах, планах, підручниках; використовувати методи, прийоми у різних організаційних формах навчання в освітніх закладах; будувати комплекс вправ, завдань для учнів для опанування різними аспектами мови і мовлення; долати психологічні та психолінгвістичні труднощі навчання англійської мови як другої; прогнозувати зони міжмовної інтерференції; розробляти плани-конспекти і проводити уроки та позакласні заходи з англійської мови як другої в основній школі.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна покликана забезпечити формування методичної компетентності студентів в організації навчання мови з використанням прогресивних технологій світової лінгводидактики в умовах активного реформування мовної освіти. Дисципліна розглядає теоретичні, практичні та організаційні аспекти профільного навчання мови, інноваційні методики та технології навчання, новітні погляди на формування мовної, мовленнєвої та соціокультурної компетентностей учнів профільної школи. Курс складається з 2-х змістових модулів. Модуль 1 розглядає поняття допрофільна та профільна освіта та моделі організації профільного навчання. Модуль 2 зосереджується на особливостях викладання мови та літератури в профільній школі України. Дисципліна завершується заліком.
Рекомендована та необхідна література
1. Караман, С.О. Українська мова: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови (8-9 класи) https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/ukrayinska-mova1.pdf 2. Горошкіна О.М. Лінгводидактичні засади навчання української мови в старших класах природничо-математичного профілю: Монографія. – Луганськ, Альма-матер, 2009. – 362 с. 3. Караман С., Тихоша В. Технологія створення підручників і посібників для поглибленого вивчення української мови в гімназії // Дивослово. – 2007. – № 4. – С. 36-38. 4. Караман С.О. Методика навчання української мови в гімназії. − К.: Ленвіт, 2008. 5. Мацько Л.І., Семеног О.М. Українська мова: 10 - 11 класи. Програма для профільного навчання учнів ЗНЗ. Філологічний напрям, профіль – українська філологія. – Суми: РВВ СОІППО, 2010. – 82 с. 6. Профільне навчання іноземної мови учнів старшої школи : метод. рек. / Т. К. Полонська. – К.: Педагогічна думка, 2014 – 80 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс поєднує такі форми навчання: лекційні та практичні заняття, самостійна робота, проєктні технології. Основними видами роботи, які оцінюються упродовж семестру, є: відповідь на практичному заняттяі, груповий/ індивідуальний проєкт, модульна контрольна робота, залікова робота. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум - 100 балів, мінімум - 60 балів) Семестровий контроль спрямований на оцінювання відповідей на практичних заняттях (45 балів), модульних контрольних робіт (20 балів), проєктів (20 балів) та залікової контрольної роботи (15 балів). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "не зараховано". Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська