Методика розвитку усного та писемного мовлення учнів

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика розвитку усного та писемного мовлення учнів
Код дисципліни
ВК.2.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 29.2. Знає та використовує методи, прийоми, засоби, технології розвитку усного та писемного мовлення учнів. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення дисципліни студенти повинні знати: особливості лінгводидактики як науки та галузевих методик, особливості педагогічного дискурсу, рівні (парадигми) української та англійської мов; уміти проєктувати курс навчання мови у програмах, планах, підручниках; використовувати методи і прийоми у різних організаційних формах навчання, орієнтуючись на тип мовленнєвої діяльності учнів; будувати комплекси вправ, завдань для учнів, щоб вони мали змогу опанувати різні теми шкільних програм з української та англійської мов; готувати уроки для учнів, використовуючи педагогічні стимули мотивації навчання; володіти комунікативними навичками українського та англійського мовлення в жанрах педагогічного дискурсу.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна має на меті забезпечити студентам знання концептуальних засад лінгводидактики в основній школі, концепцій сучасної мовної освіти та напрямків її реформування, методології і категоріального апарату лінгводидактики в галузі навчання усного й писемного мовлення з позицій комунікативно-діяльнісного та компетентнісного підходів; дати студентам досвід організації навчання письма, усних монологу й діалогу за вимогами концептуальних документів України та шкільних програм. Курс складається з 2-х змістових модулів, присвячених розвиткові писемного та усного мовлення учнів основної школи. Дисципліна завершується заліком.
Рекомендована та необхідна література
1. The Routledge Handbook of Teaching English to Young Learners / Ed. by S. Garton, F. Copland. New York : Routledge, 2019. 562 p. 2. Palmer E. Teaching the core skills of listening & speaking. Alexandria : ASCD, 2014. 202 p. 3. Бацевич Ф. Основи комунікативної лінгвістики. Київ : Академія, 2004. 342 с. 4. Лернер И. Дидактические основы методов обучения. Москва : Педагогика, 1981. 186 с. 5. Любашенко О. В. Українська мова. Активні методи і форми навчання у вищій школі. Ніжин : Аспект, 2021. 6. Любашенко О. В. Навчання усного діалогу на уроці української мови методом дискусії. Огляд посібника для основної середньої школи. Ars Linguodidacticae. 2021. № 8. С. 58 67. 7. Палихата Е. Я. Проблема навчання письма і писемного мовлення. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія «Педагогіка». 2012. № 1. С. 16 21.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Курс поєднує такі форми навчання: лекційні та практичні заняття, самостійну, проєктну та дослідницьку роботи. Основними видами робіт, до яких залучені студенти та які оцінюються впродовж семестру, є: усна відповідь на практичних заняттях, груповий проєкт, коментарі та методичні пропозиції до уроку. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум – 100 балів, мінімум – 60 балів). Семестровий контроль спрямований на оцінювання відповідей на практичних заняттях (25 балів), групових проєктів (40 балів), коментарів та методичних пропозицій до презентованих уроків (35 балів). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують – «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують – «не зараховано». Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська