Педагогіка та педагогічна майстерність

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Педагогіка та педагогічна майстерність
Код дисципліни
ОК 12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 1. Знає історичні етапи розвитку предметної галузі. ПРН 3. Знає та розуміє принципи, форми, сучасні методи, методичні прийоми навчання предмета в закладах загальної середньої освіти (рівень базової середньої освіти), розвиває критичне мислення учнів. Здійснює оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу. ПРН 4. Знає та розуміє особливості навчання різнорідних груп учнів, застосовує диференціацію навчання, організовує освітній процес з урахуванням особливих потреб учнів. ПРН 5. Оперує базовими категоріями та поняттями спеціальності. ПРН 6. Інструменти демократичної правової держави у професійній діяльності. ПРН 9. Володіє формами та методами виховання учнів на уроках і в позакласній роботі, уміє відстежувати динаміку особистісного розвитку дитини. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні тенденції розвитку освіти, отримані з дисципліни «Всесвітня історія».
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна націлена на формування професійно-педагогічної компетентності вчителя. У курсі вивчаються основні категорії педагогіки, її принципи, методи, технології, а також формуються базові вміння та навички освітньої діяльності на практичних заняттях. Виняткова увага приділяється педагогічним задачам, практичним завданням, тренінговим вправам, рефлексії та самостійній роботі студентів у вигляді створення критичного есе, колажу, інтерактивної мультимедійної доповіді. Дисципліни складається з двох модулів: Загальні основи педагогіки (1), дидактика та теорія виховання, педагогічна майстерність вчителя (2). Форма підсумкового контролю в першому семестрі – залік, а в другому семестрі – іспит.
Рекомендована та необхідна література
1. Анотований бібліографічний покажчик праць науково-педагогічних працівників кафедри педагогіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка (2013-2020 роки) / Укл. А. А. Марушкевич, Н. І. Головко, С. П. Балашова. Київ: ЦП «Компринт», 2020. 63 с. 2. Кошечко Н. В. Методика викладання у вищій школі: Навч. посібник. Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2013. 115 с. 3. Педагогіка (у структурно-логічних схемах та таблицях): [Навчальний посібник] / А.А. Марушкевич, Є.С. Спіцин, Н.В. Кошечко. К.: ЦП «Компринт», 2020. 91 с. 4. Професійний стандарт учителя. URL: https://nus.org.ua/news/zatverdyly-try-profesijni-standart-vchytelya-dokument/ (дата звернення: 03.01.2021) 5. Професійно-педагогічна компетентність науково-педагогічного працівника: навчальний посібник /А. А. Марушкевич, Н. М. Кузьменко, О. В. Плахотнік, Є. С. Спіцин, М. В. Жиленко/ за заг. ред. докт. пед. наук, проф. А. А. Марушкевич. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2017. 112 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс викладається українською мовою та поєднує так форми навчання: лекційні, практичні заняття та самостійна робота. Основними видами роботи, до яких залучені студенти та які оцінюються упродовж семестру, є: усна відповідь/ презентація, виконання практичних завдань, створення творчих робіт, підсумкова контрольна робота (ПКР). За виконання передбачених видів робіт у І семестрі студент максимально може набрати 100 балів, ІІ семестрі - 60 балів та відповідно мінімально – 60 балів та 36 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
У завершальному семестрі форма заключного контролю – іспит. Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум - 60 балів, мінімум - 36 балів) та балів підсумкового оцінювання у формі іспиту (максимум - 40 балів, мінімум – 24 бали). Протягом семестру оцінюються: усна відповідь, презентація (20 балів), виконання практичних завдань (10 балів), творча робота (10 балів) та підсумкова контрольна робота (20 балів). Іспит носить письмовий іспит і складається з 3-х завдань різного рівня складності: завдання 1 (10 балів); завдання 2 та 3 (15 балів). Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни