Українська мова профільного спрямування: тренінг професійного спілкування

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури та іноземної мови в старшій профільній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Українська мова профільного спрямування: тренінг професійного спілкування
Код дисципліни
ВБ 2.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 15.2. Знати лінгвостилістичні та граматичні особливості української мови профільного спрямування (сфера виробництва, будівництва приміщень, господарського обслуговування, харчування, механізації тощо), користуватися українською мовою профільного спрямування в освітній діяльності. ПРН Ав. 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань для самовдосконалення та ефективної організації навчального процесу. ПРН К. 1. Здатність користуватися українською та англійською мовами в ситуаціях професійної взаємодії. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного оволодіння дисципліною студенти повинні: 1.Знати: • особливості лінгводидактики як науки та галузевих методик • особливості педагогічного дискурсу; • множину стратегій і тактик викладача -філолога; • вікові та психологічні особливості школярів. 2.Уміти: • застосовувати монологічні й діалогічні форми мовлення в різних комунікативних ситуаціях; • редагувати й коригувати українське мовлення. • готувати уроки та позакласні заходи для учнів середньої школи. 3. Володіти українською мовою в різних стилях і регістрах.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати у магістрантів професійну комунікативну компетентність та надати практичний досвід володіння стратегіями і тактиками викладача-філолога у педагогічному дискурсі, розвинути вміння спілкування українською мовою у професійних ситуаціях в умовах діалогічного навчання в середній школі практичного типу. Анотація. Дисципліна за вибором необхідна магістрантам для майбутньої професійної діяльності, покликана забезпечити імплементацію стратегій і тактик педагогічного дискурсу в професійному мовленні вчителя-філолога. Дисципліна забезпечує тренінг мовлення у змодельованих комунікативних ситуаціях; ґрунтується на фундаментальних положеннях зарубіжної та вітчизняної лінгвістики, комунікативному підході до навчання; покликана забезпечити розвиток усного і писемного мовлення вчителя для реалізації стратегій педагогічного дискурсу; вміння застосовувати знання з української мови в усному спілкуванні з учнями класів і шкіл профільного спрямування, стейкголдерами навчання у школі практичного типу; готує до розв’язання комунікативних завдань в діалогічному спілкуванні з учнями і колегами в умовах професіоналізації навчання мови. Дисципліна створена на засадах тренінгової технології навчання професійного спілкування.
Рекомендована та необхідна література
Henning, J. ( 2008). The art of discussion-based teaching: Opening up the conversation in the classroom. New York: Routledge. Hermans, H.J.M., & Gieser, T. (Eds.) (2012). Handbook of Dialogical Self Theory. Cambridge, UK: Cambridge University Press Scott P., Jaume Ametller (2007) Teaching science in a meaningful way: Striking a balance between 'opening up' and 'closing down' classroom talk. The School science review 88(324):77-83) Гуменюк,Л.В. (2017) Тренінги педагогічної майстерності ‚Вчитель-вічний учень‘Рівне:РПУ Баранова Н.П. (2011)Тренінги для вчителів з педагогічнеої майстерності.Х: Основа. Старша профільна школа: кроки до становлення. Методичні рекомендації. / Сеїтосманов А., Фасоля О., Мархлєвскі В., Скрипник О. (2020) Сучасні підходи до формування комунікативно-мовленнєвої компетентності студентів гуманітарно-педагочного коледжу Інноваційна педагогіка, Випуск 24. Т. 2. https://decentralization.gov.ua/uploads/library/file/483/4.pdf
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми навчання: лекції, практичні заняття, самостійна робота і такі методи навчання: наукова дискусія, моделювання професійних ситуацій, проєктне навчання
Методи та критерії оцінювання
Упродовж навчання здійснюється оцінювання за такими формами роботи: відповіді на практичному занятті (усні і письмові), контрольні роботи, підготовка і презентація проєктів. Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту: максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів (чотири питання, за кожне з яких студент одержує 10 балів). Мінімальна кількість балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит); на іспиті оцінюються такі результати навчання: LO 1.1 – 1.4;  LO 2.1 – 2.4;
Мова викладання
Українська мова