Філософія освіти

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури та іноземної мови в старшій профільній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Філософія освіти
Код дисципліни
ОК 18
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 13. Знати основні поняття, категорії, теорії філософії сучасної освіти і грамотно спиратися на них у практичній діяльності. ПРН Ав. 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань для самовдосконалення та ефективної організації навчального процесу. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинні знати елементи поняттєво-категоріального апарату навчальної дисципліни «Основи філософії»; вміти працювати з джерелами, в яких викладені основні принципи дисципліни «Філософія освіти», та ключовими вітчизняними й міжнародними нормативно-правовими актами в галузі освіти; володіти навичками проведення ефективних наукових досліджень, представлених у процесі написання самостійних робіт.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування в магістрантів базових знань з філософії освіти для забезпечення їхньої професійної підготовки в ролі науково-педагогічних та педагогічних працівників; ознайомлення магістрантів із системою принципів, на яких ґрунтується методологія та методика побудови освітнього процесу та освітьної діяльності; розвиток в магістрантів умінь критичного осмислення освітніх програм, їх змісту та функціонування. Анотація. Дисципліна спрямована на компетентність магістрантів покладати принципи філософії освіти в основу наукових првць, розглядати та аналізувати специфіку сучасних філософсько-методологічних концепцій освіти, використовувати методологію та методики конструювання освітьного процесу; формування цілісного уявлення про освіту як процес, як благо, як послугу і товар, як цінність у науковій і професійній діяльності. Передбачено набуття дослідницьких умінь, усвідомлення цілей освіти, досвід підготовки доповідей з тем курсу.
Рекомендована та необхідна література
1. Андрущенко В.П. Роздуми про освіту: статті, нариси, інтерв’ю: 2-ге вид., допов. / Віктор Андрущенко. – К.: ЗнанняУкраїни, 2008. – 819 с. 2.  Горбунова Л.С. Предметне поле філософії освіти: крок до визначення // «Вища освітаУкраїни», 2001 р. – №1. – С. 108-112. 3. Дьюї Дж. Моральні принципи в освіті. Львів: Літопис, 2001. 32 с. 4. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремень. К.: Юрінком Інтер, 2008. 1040 с. 5. Пономарьов О. С. Основифілософіїосвіти: навч.-метод. посібник / О. С. Пономарьов. Харків: Вид-во «Підручник НТУ «ХПІ»», 2016. 192 с. 6. Сіднев Л.М., Аносов І.П. До питання про антропологічну сутність змісту освіти // Постметодика. – 2002. - №7-8. 7. Філософія. Базовий підручник для студентів вищих навчальних закладів. За ред. Л.В. Губерського. - Харків, Фоліо, 2013 8. Філософія освіти: Навчальний посібник / За заг. ред. В. Андрущенка, І. Предборської. К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. 329 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми навчання: лекції, практичні заняття (відповіді на семінарах) та контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю (відповіді на семінарах, контрольні роботи ). Залік виставляється за результатами роботи магістранта впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Магістранти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Магістранти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "не зараховано". Магістрантам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання самостійних робіт, рефератів або ж за потреби написати контрольну роботу.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни