«Актуальні проблеми китайської лінгвістики»

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: китайська мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
«Актуальні проблеми китайської лінгвістики»
Код дисципліни
ДВС 2.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 7, ПРН 13, ПРН 16, ПРН 19.2, ПРН 20.2Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинні попередньо опанувати курси: «Вступ до китайської філології», «Основи мовознавства», «Лексикологія китайської мови» тощо; знати лінгвістичну термінологію та основні закони мовного розвитку в обсязі, необхідному для належного опрацювання теоретичних та прикладних питань; володіти навичками аналітичного опрацювання лінгвістичного матеріалу різного виду.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни: поглиблене вивчення актуальних проблем китайського мовознавства як у традиційному вимірі, так і в межах нових лінгвістичних напрямів.Анотація. Курс «Актуальні проблеми китайської лінгвістики» має науково-дослідницьке спрямування і скерована на формування у студентів системи знань про основні проблеми сучасних напрямів лінгвістики в галузі китаєзнавства. Курс містить 2 змістові модулі. Модуль 1 спрямований на формування у студентів системи знань щодо актуальних проблем психолінгвістики, когнітивної та комунікативної лінгвістики на теренах китаєзнавчих досліджень. Модуль 2 сфокусований на сучасних підходах до вивчення теоретичної граматики, фонетики та стилістики китайської мови; передбачається поглиблення студентами раніше отриманих знань і навичок щодо теоретичних аспектів китайської мови, а також набуття нових навичок спеціалізованого лінгвістичного аналізу китаємовного матеріалу. Дисципліна завершується іспитом.
Рекомендована та необхідна література
1.Голубовська І.О., Корольов І.Р. Актуальні проблеми сучасної лінгвістики: курс лекцій. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2011. 2.Гончаренко О.М. Стилістика сучасної китайської мови. – К.: ВПЦ "Київський університет", 2005. 3.Кірносова Н.А. Етапи розвитку граматології в Китаї: від династії Хань до сучасності // Східний світ. – 2011. – №3. – С.195-203.4.Кірносова Н.А. Етапи розвитку граматології в Китаї: від династії Хань до сучасності (продовження) // Східний світ. – 2011. – №4. – С.103-110. 5.邢福义. 汉语语法三百问. – 北京: 商务印书馆, 2002.6.现代汉语语法修辞 / 邢福义,汪国胜主编. – 北京: 高等教育出版社, 2008.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми організації навчання: лекції, семінарські заняття та самостійна робота. Основними видами роботи та відповідно об’єктами семестрового контролю є: аудиторна робота (усні відповіді), проєктна та пошуково-реферативна робота (доповіді, презентації), модульна контрольна робота. За виконання передбачених видів робіт (включаючи підсумковий іспит) студент максимально може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум – 60 балів, мінімум – 36 балів) та балів підсумкового оцінювання у формі іспиту (максимум – 40 балів, мінімум – 24 балів). Формат іспиту – письмовий: 2 теоретичні питання (максимум по 20 балів кожне), що стосуються актуальних проблем сучасної лінгвістики в галузі китаєзнавства. Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська, китайська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни