Сучасний літературно-критичний дискурс
Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
            Назва дисципліни
        
        
            Сучасний літературно-критичний дискурс
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ВБ.2.02
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2022/2023
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            7 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            5
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПРН 2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 4 Розуміти фундаментальні принципи буття людини, природи, суспільства. ПРН 13 Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 18 Мати навички управління комплексними діями або проєктами при розв’язанні складних проблем у професійній діяльності в галузі обраної філологічної спеціалізації та нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. ПРН 21.2 Знати літературний процес в Україні та світі ХХ–ХХІ століть, а також контекст літератури, зокрема серед інших видів мистецтва.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            Необхідною умовою доступу до дисципліни «Сучасний літературно-критичний дискурс» є такі компетентності студента:   знати основи літературознавчого аналізу художніх творів та теоретичні підходи до розуміння специфіки літературного процесу певного періоду; основні характеристики постмодернізму, постпостмодернізму, модернізму, неонародництва, неоавангарду; жанрову парадигму літературних творів; роль критика / критики у сучасному культурному просторі;
вміти: аналізувати й систематизувати тенденції розвитку сучасного літературного процесу, формулювати власні оригінальні висновки на основі дібраних фактів,  розрізняти твори і творчість сучасних українських письменників за їх місцем у літературній ієрархії, аналізувати     літературно-художні    часописи, літературні інтернет-портали, блоги, особливості їх функціонування у сучасному критичному дискурсі; володіти елементарними навичками літературно-критичного письма. 
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Дисципліна передбачає  опанування системи знань про сучасну критику як галузь  літературознавства, її термінологічний тезаурус, тенденції і проблеми розвитку. 
Мета навчальної дисципліни: ознайомлення студентів зі специфікою сучасного українського літературно-критичного дискурсу,  тенденціями його розвитку, жанровою палітрою, основними репрезентантами, з’ясування ролі критики у формуванні суспільних, естетичних, морально-етичних поглядів читачів, у діалозі  письменник (твір) –  критик – читач, а також її функцій і їх трансформацій у сучасному культурному просторі, висвітлення  питання про майданчики сучасної критики – часописи, літературні інтернет-платформи, блоги, їх специфіку і значення в українському культурному житті кінця ХХ-початку ХХІ ст.; про літературно-критичні  жанри і їх трансформації, про найяскравіших представників критичного цеху сьогодення, їх доробок, майстерність. 
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1.Балаклицький М. Есе як художньо-публіцистичний жанр. Навч.-метод. посібник. Харків,2007. 2.Бамія М. Шляхи написання гарної книжкової рецензії // Вісник КНУ. Соціологія. 2016. Вип.7. 3.Бернадська Н.І. Жанр літературної рецензії в діахронії та синхронії // Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Філологічні науки. Вип.52. Кам.-Подільський, 2020. С.5-10. 4.Бернадська Н.І. Жанри літературної критики. Навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів.  Київ, 2020 5.Критика прози: статті та есеї.  Львів-Київ,2011. 
6.Літературна дефіляда. Сучасні українські критики про сучасну українську літературу. Упор. В.Панченка. Київ, 2012.  7.Літературознавча енциклопедія: В 2-х т. Автор-укладач Ю.І.Ковалів.  Київ, 2007. 8.Філологічні семінари. Літературна критика і критерії художності. Київ, 2009.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Освітні заходи: відповіді на семінарських заняттях (максимальна оцінка 2 бали, мінімальна – 1бал),  індивідуальні творчі  завдання (максимальна оцінка 15, мінімальна – 10.5 балів).
Методи викладання: лекції, семінари, самостійна робота.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту. Максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових, – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит). Якщо студент на іспиті набрав менше 24 балів (60% від 40 балів, відведених на іспит), то вони не додаються до семестрової оцінки, не зважаючи від кількість балів, отриманих під час семестру, а у відомість за національною шкалою виставляється «незадовільно». 
Шкала відповідності підсумкових балів:
Відмінно- 90-100;
Добре – 75-89;
Задовільно- 60-74;
Незадовільно- 0-59.
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Ніна
                            Іванівна 
                            Бернадська
                        
                        
                            кафедра історії української літератури, теорії літератури і літературної творчості  
Навчально-науковий інститут філології
                    Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        кафедра історії української літератури, теорії літератури і літературної творчості 
                    
                    
                        Навчально-науковий інститут філології