Література в контексті візуальних студій
Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
            Назва дисципліни
        
        
            Література в контексті візуальних студій
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ВБ.1.06
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2022/2023
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            5 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            3
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПРН 1 Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та англійською мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 6 Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для вирішення складних спеціалізованих задач і проблем професійної діяльності. ПРН 21.1 Знати теорію літератури як галузь літературознавства, що з’ясовує специфіку літератури як виду мистецтва, виявляє шляхи і засоби проникнення в зміст кожного конкретного художнього твору й дає можливість зрозуміти специфіку літературного процесу через побутування в ньому таких типових структур, як рід, жанр, стиль. ПРН 24.1 Використовувати інструментарій порівняльного літературознавства для аналізу літературного процесу, сучасної белетристики, її національної специфіки й художніх особливостей.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи та періоди літературно-мистецького процесу; методи та принципи філологічних та міждисциплінарних досліджень літератури та мистецтва; основні ознаки стилів та напрямів художньої літератури та мистецтва.
Уміти систематизувати літературні факти та явища, давати їм об’єктивну оцінку; оперувати літературознавчим термінологічним апаратом; самостійно аналізувати та досліджувати окремі аспекти літературного процесу кінця ХХ – початку ХХІ століття. 
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Мета: вивчення взаємодії художньої літератури та візуальних мистецтв, яка оприявлюється у явищах синкретизму та синтетизму, взаємовпливах вербального та візуального, у постанні нових мистецьких жанрів.
Анотація: Навчальна дисципліна «Література в контексті візуальних студій» важливі тенденції розвитку інтермедіальних досліджень у сучасному літературознавстві. Курс спрямований на вивчення сучасних гібридних форм літератури, співвідношень між різними мистецькими явищами, передбачає використання новітніх компаративних підходів до аналізу синтетичного письменницького доробку. У межах дисципліни вивчається структурна спільність літератури, живопису, кіно, театру, мультимедійного простору тощо в літературно-мистецькому процесі.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1. Бойлен А. Візуальна культура. Київ: ArtHuss, 2021. 2. Михед О. Бачити, щоб бути побаченим: реаліті-шоу, реаліті- роман та революція онлайн. Київ: ArtHuss, 2016. 3.Мочернюк Н. Поза контекстом: Інтермедіальні стратегії літературної творчості українських письменників-художників міжвоєння.  Львів, 2018. 4. Романенко О. Українська відеопоезія як естетичне явище сучасного літературного процесу. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Літературознавство. Мовознавство. Фольклористика. 2020. № 1(31), С.61-65. 5. Фесенко В. Література і живопис: інтермедіальний дискурс. Київ: Вид. центр КНЛУ, 2014. 6.Циховська Е. Теоретичні дилеми поняття інтермедіальності. Слово і час, 2014. №.11.  С.49-60. 7. Шаповал М. Інтертекст у світлі рампи : міжтекстові та міжсуб’єктні реляції української драми. Київ: «Автограф», 2009. 8. Шаповал М. Поворотний момент: зміна форм репрезентації художньої біографії в сучасній драматургії. Курбасівські читання. 2020.№15. С45-58.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Заплановані освітні заходи: відповідь на семінарському занятті, активна участь в обговоренні/дискусії, модульна контрольна робота, творче завдання. Методи викладання: лекція, семінарське заняття, самостійна робота.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Семестрове оцінювання  відбувається з урахуванням балів, отриманих студентами у 5 семестрі (min 60 балів). Завдання оцінюються залежно від повноти  і правильності виконання. Упродовж семестру здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форм контрою, описаних у п. 7.3. програми. Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової творчої роботи. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання.
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни