Комплексна дисципліна "Майстерні літературної творчості" : Частина 2. Майстерня поезії
Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
            Назва дисципліни
        
        
            Комплексна дисципліна "Майстерні літературної творчості" : Частина 2. Майстерня поезії
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ОК.23.02
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Обов’язкова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2022/2023
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            2 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            4
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПРН 1 Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та англійською мовами усно й письмово, вживати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації.
ПРН 3 Організовувати процес свого навчання й самоосвіти.
ПРН 10 Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності.
ПРН 17 Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних завдань і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
ПРН 20 Створювати художні тексти різних жанрів і стилів (поетичні, прозові, драматургічні).
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            1.	Знання основних літературознавчих термінів і понять;
2.	Володіння базовими навичками філологічного аналізу та інтерпретації поетичного тексту.
3.	Уміння прагматично опрацьовувати віршознавчі аспекти наукового тексту.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Мета: виявити та розвинути практичні навички студентів у написанні віршованих текстів, що належать до різних жанрів поетичної творчості. Це актуалізує також необхідність закріпити й теоретичні знання з версифікації, генології, поетичної стилістики, семантики, іконіки, ейдології тощо.
Анотація: у «Майстерні поезії» приділяється значна увага як термінологічній окресленості віршознавчих понять, так і їх практичному опануванню. Дисципліна передбачає аудиторну роботу у формі практичних занять та самостійну роботу, спрямовану на вивчення фахової літератури, критичне прочитання різножанрових взірців поезії, виконання творчих завдань з поетичного письма, їх аудиторний та онлайн-аналіз. Переймаючи досвід українських і зарубіжних авторів, студенти опановують секрети написання віршованих текстів, фахового їх оцінювання, промоції, публікації.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            Ткаченко А. Мистецтво слова. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2003.
Ткаченко А., Бумбур Ю. Теорія літератури. Тернопіль, 2016. http://www.bohdan-digital.com/catalog/vycsha-shkola/869/ 
Ткаченко А. Українська віршознавча терміносистема: дискусійні аспекти // Українська версифікація: питання історії та теорії. Чернівці, 2017.
Ткаченко А. “Красиве і корисне”: від шумерів – дотепер. Наук. записки Бердянського держ. пед. ун-ту. Вип. XVІІ. Бердянськ, 2018. 
Ткаченко А. Науковий чин Ігоря Качуровського. Київські полоністичні студії. Т. ХХХV. Київ: Талком, 2019. 
Ткаченко А. Літературна жанристика: спроба новітньої систематизації. Наук. вісник Міжнарод. гуманітар. ун-ту. Вип. 44. Одеса, 2020. 
Ткаченко А. Неримовані вірші Лесі Українки: особливості версифікації // Літературознавчі студії.  Вип. 61. К., 2021. С.184-203.
Літературознавча енциклопедія. У 2 т. [автор-укладач Ю. Ковалів]. Київ: ВЦ «Академія», 2007.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Освітні заходи протягом семестру: зустрічі з поетами, обговорення, усні та письмові відповіді, написання творчих робіт, письмові роботи проміжного контролю та  підсумкова контрольні робота.
Методи викладання : практичні заняття, самостійна робота.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Відповідь на практичному занятті – мін. 2 бали / макс. – 3; 
доповнення на практичних заняттях – мін. 1 бал / макс. – 2;
письмова робота проміжного контролю – мін. 3 бали / макс. – 5;
авторський текст малої віршованої форми  мін. 5 балів, макс.  15;
підсумкова контрольна робота  мін. 12 балів, макс.  20.
Підсумкова оцінка з дисципліни (мін. 60, макс. – 100) складається із суми балів за семестрову роботу (мін. 52, макс. 80) та підсумкової контрольної роботи (мін. 8, макс. 20 балів).
Шкала відповідності оцінок:
«Зараховано» – 60-100
 «Не зараховано» – 0-59
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Анатолій 
                            Олександрович 
                            Ткаченко 
                        
                        
                            кафедра історії української літератури, теорії літератури і літературної творчості  
Навчально-науковий інститут філології
                    Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        кафедра історії української літератури, теорії літератури і літературної творчості 
                    
                    
                        Навчально-науковий інститут філології